אונ' אוקספורד. צילום: דיליף

אוניברסיטת אוקספורד: מחקר ראשוני מצביע על הסיבה לקוצר נשימה אצל מחלימים מקורונה

קוצר נשימה הוא אחד התסמינים המוכרים של "לונג קוביד", אך המחקר הנוכחי מסביר מה גורם לו. המחקר מצביע על ממצא פתולוגי של ריאות פגומות אצל הסובלים מ'לונג קוביד' . המחקר עדיין ראשוני והוא צפוי להימשך עם משתתפים רבים יותר

חוקרים באוניברסיטת "אוקספורד" בבריטניה פרסמו בסוף השבוע מחקר ראשוני שעשוי ללמד על התחכום של נגיף הקורונה בגרימת שינויים מיקרוסקופיים אצל מחלימים באופן שישפיע עליהם לטווח ארוך ויקשה על הטיפול.

החוקרים, שעקבו אחר 36 נבדקים (כולל קבוצת ביקורת), מראים כי אצל אלו שסובלים מ"לונג קוביד" (התופעה של סיבוכים ארוכי טווח גם לאחר ההחלמה מהנגיף), מופיעים לפעמים בריאות ממצאים פתולוגיים חריגים שעשויים להסביר למה יש קוצר נשימה גם זמן רב לאחר שהנגיף מנוטרל בגוף.

קוצר נשימה הוא אחד התסמינים המוכרים של "לונג קוביד", אך המחקר הנוכחי מסביר מה גורם לו, ולמעשה מפריך את ההשערה שהוא תוצר לוואי של סימפטומים אחרים שקשורים להשפעתו של הנגיף.

לפי החוקרת הראשית של המחקר, ד"ר אמילי פרייזר, המחקר הוא האינדיקציה הראשונה לכך שאצל חולי "לונג קוביד", יש ריאות פגומות אך בגלל שהשינויים כל כך קטנים וקשים לאיתור, ייתכן שהם נמשכים לאורך זמן. המחקר עשוי ללמד שהווירוס יוצר סוג של ממצאים חריגים בתוך החלקים הקטנים של הריאות או בכלי הדם הריאתיים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו