Flash90

לאחר שבש"ס תקפו: שרי הממשלה נזכרו לפעול נגד עליות המחירים

בתקופה האחרונה מרגיש כל אזרח בישראל, בכיסו, את המיסים החדשים שהטילה הממשלה ואת גל עליות המחירים שהגיעו בעקבותם. הערב נזכר שר האוצר לפנות אל מנכ''לי החברות שהעלו את המחירים, ולדרוש מהם לעצור

לאחר שאמש (מוצאי שבת) הוציאו סרטון בש"ס נגד עליות המחירים שנגרמות כתוצאה מהמיסים שמטילה הממשלה לטענתם, פנו היום שר האוצר, אביגדור ליברמן ושרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי – אל מספר יצרני ויבואני מזון בדרישה לעצור את עליית המחירים.

כזכור, בש"ס תקפו את הממשלה על כך שאזרחים צריכים בתקופה האחרונה להתחיל ולחשב את סל המזון שלהם בעקבות המיסים של הממשלה, וכעת שרי האוצר והכלכלה מיהרו לפנות אל יצרני וייבואני מוצרי המזון והצריכה, "במטרה לעצור את עליית המחירים וזאת לנוכח האחריות הלאומית המצופה מהחברות בתקופה מאתגרת זו ובהתחשב במצבן הכלכלי וברווחיהן", כהגדרתם.

"הכרזתכם על העלאת מחירים בעת הזו היא צינית ופוגעת באזרחי המדינה", כתבו השרים. במכתבם ציינו השרים כי עד שנת 2021, השקל התחזק משמעותית אל מול מטבעות אחרים בעולם, וזאת בסביבה אינפלציונית נמוכה. משמעות הדבר היא שמוצרים שיובאו על ידי החברות לישראל הוזלו משמעותית עבורן – מבלי שהפחיתו את המחיר לצרכן הישראלי בהתאמה, והוא נותר מהגבוהים בעולם למוצרים אלו.

עוד ציינו השרים כי ימשיכו לעקוב אחר המחירים לצרכן הישראלי, ובמסגרת זו לא יהססו לנקוט בצעדים הנדרשים להבטחת כלכלה תחרותית והוגנת. המכתבים הועברו אל מנכ"לי סנו, אסם, ליימן שליסל, רסטרטו, שטראוס, דיפלומט ושסטוביץ. כל אותם חברות העלו בתקופה האחרונה מחירים באופן דרסטי.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו