Yonatan Sindel/Flash90

תוקפו של התו הירוק הוארך בממשלה על אף שבסביבת בנט התנגדו

אמנם שרי הממשלה התקפלו ברגע האחרון, ואישרו את הארכת התו הירוק בשבוע נוסף, אלא שמתברר כי בסביבת בנט, 'מקורבים לרה''מ', בכלל התנגדו להארכה שלטענתם לא מביאה כל תועלת בריאותית

למרות הביקורת על הצעד, אישרו הבוקר (ראשון) שרי הממשלה בישיבתם השבועית את הארכת התו הירוק בעוד שבוע, עד ליום ראשון הבא. אלא שככל הנראה מדובר יהיה בהארכה האחרונה של התו הירוק, מאז הוא בא לפתחנו לפני למעלה משנה. כך דווח ב'כאן חדשות'.

לנוכח הביקורת המאוד קשה מצד הציבור, נראה היה בתחילה כי שרי הממשלה כלל לא יאשרו את הארכת התו הירוק הבוקר בפעם נוספת לשבוע. התו הירוק נתפס כחסר תוחלת במניעת שרשראות הדבקה ומניעת הפצת נגיף הקורונה, תפיסה ששרי הממשלה עצמם אוחזים בה.

אלא שכאמור, שרי הממשלה כן האריכו בסוף את התו הירוק בשבוע בלבד. הצעד הזה נעשה למרות שגורמים בסביבת ראש הממשלה בנט וגורמים בריאותיים אמרו שאין כל הצדקה לתו הירוק, בשל אי יכולתו למנוע הדבקה של הנגיף בישראל, ואין כל הצדקה לעידוד חיסון מאחר ונראה כי מי שלא התחסן עד כה – לא ישנה בקרוב את דעתו.

שר האוצר אביגדור ליברמן כתב הבוקר בחשבון הטוויטר שלו, אחרי החלטת הממשלה להאריך את התו הירוק, כי "אני לא לא יאפשר שהתו הזה יוארך ולו בשנייה אחת אחרי יום ראשון הקרוב", אז יפוג תוקפו של התו הירוק. לאור השינוי בדעת שרי הממשלה רק הבוקר – ייתכן שגם בעוד שבוע הם שוב ישנו את דעתם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו