Hadas Parush/Flash90

מחאת הפסטה: חרם נגד עליית המחירים המטורפת – "כמו החרדים"

לציבור הישראלי נמאס מעליית המחירים, כאשר העובדה שהממשלה אינה מסייעת לאזרחים ואף מטילה מסים חדשים מסייעת לאווירת הזעם • פעילים חברתיים מקנאים בציבור החרדי והודיעו על מחאה חברתית חדשה, שתתמקד קודם כל בפסטה

זוכרים את מחאת הקוטג'? עליית המחירים הגבוהה לפני עשור הביאה למחאה שמנעה שנים ארוכות את ייקור מוצרי המזון, אך כעת נראה כי החברות המרוויחות הון עתק מהכסף שלנו שכחו את הלקח, והעלו מחירים ברמה גבוהה.

במקביל, הממשלה המנותקת של בנט ולפיד עם שר האוצר איווט ליברמן לא נרתמים לסייע לציבור, ואף מטילים מסים חדשים. לכן, החליטו שורה של פעילים חברתיים לחדש את המחאה החברתית, והפעם הם מתמקדים שוב במוצר אחד בודד: פסטה. של חברת אסם.

בעמוד של 'הצינור' כתב איש התקשורת והפעיל החברתי גיא לרר: "אולי נפסיק להיות אדישים? אולי נראה להם שהפעם זה לא ילך? רוצים לשבור את יוקר המחיה? רוצים להראות לחברות הגדולות שהן לא יכולות לחגוג על הראש שלנו כל הזמן, בלי שזה יביא אתו תגובה? הייתם מוכנים להפסיק לקנות כל פעם מוצר אחר שמחירו עולה בלי אבחנה? רוצים שנהיה כמו החרדים? שחוברים יחד כמו אגרוף ואף אחד לא משחק אתם או מתחזר עליהם? רוצים שזה יתחיל כאן ועכשיו? אז בואו נתחיל כאן ועכשיו".

"מפסיקים לקנות פסטה אסם. ככה פשוט. קונים את הפסטות הזולות יותר: את פסטה "טעמן" אפשר להשיג בפחות משלושה שקלים והיא מעולה. בדקנו בעצמנו וכמובן שאין לנו שום קשר אליהם. ולמה אסם? כי אסם התגאתה בפני היצרן העולמי שישראל היא מהמדינות הרווחיות בעולם".

"כי אסם טוענת שהיא מעלה בגלל התשומות שעולות, אבל כשהתשומות ירדו, היא לא הורידה. כי המוצרים הכי בסיסיים של אסם נמכרים בלמעלה מפי שניים מערכם האמיתי והיא מרוויחה הון על הארנק המצומק של כולנו. אז נתחיל מאסם".

"אז בואו נתחיל בלהחרים את פסטה אסם. נעבור ממוצר למוצר, ואם צריך מיצרן ליצרן, עד שהם יבינו שגם לעליות המחיר יש מחיר. לנו יש תכנית מוכנה למקרה שהם ימשיכו, תכנית שתכאב להם הרבה יותר. אתם בפנים?", קרא גיא לרר.

'לובי 99' הצטרפה למחאה: "די להיות פראיירים – הגיע הרגע למחאת צרכנים! אסם התחילה. היא הודיעה ראשונה על העלאת מחירי המוצרים שלה – מוצרי בסיס שנמצאים בכל בית בישראל כמו פסטה, קפה ושקדי מרק, ואפשרה את גל העלאות המחירים של כל חברות המזון הגדולות שעומד להעלות לכולנו את החשבון בסופר".

"ענקיות המזון מספרות לנו שאלה מחירי השינוע ומחירי הסחורות בעולם. אנחנו אומרים לכם – שהן מעלות מחירים פשוט כי הן יכולות. כל אחת מהן היא מונופול במוצר אחר וביחד שוק המזון בישראל הוא מהריכוזיים בעולם. אסם היא מונופול בפסטה, תחליפי בשר (כי היא מחזיקה גם בטבעול) ובוודאי בבמבה. היא גם שחקנית חזקה מאוד בקפה, דגני בוקר ובמזון תינוקות באמצעות מטרנה".

"אסם אמנם חברה שצמחה בישראל, אך היום היא 100% בבעלות חברת המזון השוויצרית נסטלה. זה מאד מעניין שאסם מעלה מחירים בגלל פגיעה ברווחיות לכאורה, בעוד שנסטלה העולמית בחרה לציין בדו"חות הכספיים שלה את ישראל כאחת מחמש המדינות הרווחיות ביותר עבורה בעולם".

"גל ההעלאות מתחיל עכשיו. אם אתם לא רוצים לקבל אותו גם במוצרי החלב, הירקות הקפואים, הממתקים והמשקאות הקלים – זה הזמן לפעול – ולפגוע לאסם בכיס – כלומר ברווחים. אנחנו יוצאים בקריאה משותפת עם "הצינור" של גיא לרר ושותפים רבים נוספים – רק ככה עליית המחירים תיעצר. רוצים למנוע את גל עליות המחירים? אל תקנו פסטה אסם ושתפו בכל הכח כדי שאף אחד לא יקנה. בואו נחזיר לציבור את הכח".

1 1 הצבעה
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הגיע הזמן שאתם כאתר חרדי תיזמו אם לא לפחות תשתפו פעולה על מנת למנוע את התייקרות המזון!

אני בעד !
לא קונים יותר שום דבר של אסם

גם אני מצטרף למחאה וכל הכבוד

ברור
מי קונה אוסם?
טעמן-4 ב10
וגם שאר מוצרים מחברות אחרות

אבל הבנתי שמחרימים את שטראוס בגלל הפרסומת לדוריטוס שהתגאו בה ולא מתאימה למשהו דתי

מה אתם רוצים שוק חופשי של ביבי

לא צריך הרבה: להתמקד במוצר אחד, בלי לעשות השואת מחירים ולמחוק את המותג הזה מעל פני האדמה. אפילו שלא יעלו מחירים, אפילו שיתחילו עם המבצעים, לא קונים. אלה שיבואו אחרי זה יזהרו מלעלות מחירים. אחרי זה נבדוק מה נתח הרווח של הבאים בתור ונהיה עם היד על הדופק 24.7

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו