צילום: טל כהן

"מפקירים את הביטחון שלנו": תושבי איו"ש מתלוננים נגד ביטול תקני ביטחון

לפי הנוהל, משטרת ישראל אחראית על היישובים היהודיים שבמועצת בנימין ולא צה''ל, דבר שלטענת התושבים גורם להפקרת ביטחונם. "משטרת ישראל טובה בדבריו רבים, אך לא בהחזקה ביטחונית של גזרה באזור יהודה ושומרון", אומרים

במועצה האזורית בנימין מתריעים הערב (רביעי) מפני סכנה ביטחונית קיומית ליישובי עוטף ירושלים, שהוחלט כי הם ייצאו מאחריות צה"ל ויעברו לאחריות משטרת ישראל ומשמר הגבול. לטענת ראש המועצה ישראל גנץ, ביישוב ענתות שבבנימין הושעה הרבש"ץ של היישוב – ועד כה לא מונה לו מחליף.

רבש"ץ יישוב ענתות הודח על ידי מפקד עוטף ירושלים של המשטרה, שכאמור אחראי על היישובים באזור הזה ולא צה"ל. בבנימין טוענים כי לא רק שהרבש"ץ הודח – אלא עברו מספר שבועות ועד כה לא מונה לו מחליף, דבר שמותיר את היישוב ללא שום הגנה ואבטחה.

עוד טוען ראש המועצה האזורית בנימין, ישראל גנץ, כי פתרונות נוספים אותם דרשה מועצת בנימין כמו אישור להפעלת כיתות כוננות בהתנדבות – לא מתקדמים. גנץ אומר כי הוא מתריע כבר למעלה משנתיים שתפיסת הביטחון הזו אינה מתאימה לסוג האיומים בשטח, ולדבריו "משטרת ישראל טובה בדבריו רבים, אך לא בהחזקה ביטחונית של גזרה באזור יהודה ושומרון".

היום שיגרה המועצה מכתב התראה לשרי הביטחון ובטחון הפנים וכן לצמרת מערכת הביטחון, ובה כתבה כי "חרף העובדה שלאורך השנים ביטחון היישובים היה בסמכות המשטרה, בפועל מערכת הביטחון הלכה והצטמצמה, תוך צמצום למינימום אחריות מצד משטרת ישראל. משמעות החלטה זו הינה הלכה למעשה הפקרה של חיי אלפי התושבים המתגוררים במקום והותרת היישובים ללא כל הגנה".

מוריה בן עטר, אם לחמישה ותושבת גוש אדומים, מתייחסת לשינוי שנכנס לתקוף השבוע במסגרתו הופחת תקן של שני תפקידי בטחון בגוש אדומים: "בבת אחת הודיעו לנו שהשמירה בכניסה לישוב תיפסק ועמדת השמירה ננטשה. בגוש אדומים מתגוררים למעלה מ-10,000 תושבים ותושבות, משפחות שומרות חוק, משרתי מילואים ומשלמי מיסים – כמו כל משפחה אחרת".

לטענת בן עטר, "בגלל זריקת אחריות וחוסר יכולת להחליט, נפלנו בין הכיסאות, ובפועל, המדינה הפקירה אותנו". לסיום אמרה, כי "הגיע הזמן שיתנו לנו פיתרון בהקדם האפשרי. לא משנה מי – העיקר שישמרו על החיים שלנו".

סגן ראש המועצה האזורית בנימין, רפול אנגל, הגיב: "אנו נלחמים בהחלטה המוטעית של משטרת ישראל מזה כחודש ולא נרפה עד שהביטחון יוענק לתושבי גוש אדומים ולצוותי האבטחה ביישובים. יש לנו האחריות להבטיח לתושבינו לקיים שגרת חיים בביטחון. ונדרוש מבית המשפט להתערב".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו