הרפורמים התלוננו, והרב לבנון נחקר בנציבות שירות המדינה

הרב לבנון נחקר באגף המשמעת של הנציבות בעקבות תלונות שהוגשו נגדו על ידי המרכז הרפורמי לדת ומדינה • ח"כ סמוטריץ': הפסקנו להיות דמוקרטיה?

רב המועצה האזורית שומרון והישוב אלון מורה, הרב אליקים לבנון, נחקר אתמול באגף המשמעת של נציבות שירות המדינה, בעקבות שתי תלונות שהוגשו נגדו לנציבות על ידי המרכז הרפורמי לדת ומדינה והמטה למאבק בגזענות.

בערוץ 7 פורסם כי העילה לתלונה הראשונה היא דברים שאמר הרב לבנון לאחר גל פיגועי הדריסה שהתרחש בתחילת השנה שיש למנוע אספקת דלק לערבים לשבוע כענישה קולקטיבית על הפיגועים. העילה לתלונה השניה נגד הרב היא התמיכה שהשמיע באמירתו של ח"כ בצלאל סמוטריץ' בנוגע להפרדה הרצויה בין יולדות יהודיות ליולדות ערביות בבתי חולים.

היום שיגר ח"כ בצלאל סמוטריץ' מכתב בנושא אל נציב שירות המדינה, מר משה דיין. "המציאות הזו שבה ארגון קיקיוני מנסה להטיל מורא ולסתום פיות לרבנים וזוכה לשיתוף פעולה מצד הנציבות הנה לא מתקבלת על הדעת, לא במדינה יהודית ולא במדינה דמוקרטית".

לדבריו, "רבנים אינם 'פקידים' המבצעים תפקידים טכניים. כמחנכים וכמנהיגי ציבור מחובתם לומר את דעתם התורנית, ההלכתית או ההשקפתית ללא מורא ובלא צנזורה ומשטרת מחשבות.
למעלה מן הצורך וגם לגופם של דברים, התלונות שהוגשו כנגד הרב לבנון הנן מופרכות ומתבקש היה כי נציבות שירות המדינה תפעיל מעט שיקול דעת בטרם תשחק לידיהם של ארגונים קיקיוניים וסותמי פיות בעצם פתיחת 'חקירה' בגין תלונות חסרות שחר.

"הבעת דעה לפיה במסגרת המאבק בטרור על מדינת ישראל לנקוט בצעדים חריפים יותר כנגד האוכלוסייה הערבית תומכת הטרור הנה אמירה שהיא הרבה יותר מלגיטימית. פתיחת חקירה כנגד רב המשמיע אמירה מעין זו מהווה פגיעה אנושה בדמוקרטיה ובחופש הביטוי, וחמור מכך, במעמדם של הרבנים. האם אי פעם נפתחה חקירה כנגד רב כל שהוא שהשמיע עמדה מתונה בהקשר המדיני או שחקירות נפתחות רק כנגד מי שמשמיע אמירות שאינן עריבות לאוזן של צד מסוים במפה הפוליטית?! ככל שנפתחו חקירות כנגד רבנים שקראו לקידום 'השלום' ולשיפור מרקם חייהם של הערבים ביהודה ושומרון אשמח לקבל סימוכין לכך…

"גם האמירה השניה שיוחסה לרב לבנון – תמיכה בדבריי לאחר פרסום תחקיר על הפרדת יולדות בבתי החולים – אינה מהווה עילה לביקורת, אלא אם הפסקנו להיות דמוקרטיה. אין בכוונתי להיכנס לעצם האמירה ולהצדקות לה אלא רק לתמוהה בקול רם האם נפתחו חקירות גם כנגד רבנים ואנשי ציבור שהסתייגו מהאמירה שלי והציגו עמדות הפוכות או ששוב החקירות נפתחות רק כנגד מי שמחזיק בעמדות מצד מסוים?!

"סיכומו של דבר, אבקשך להורות על הפסקה לאלתר של ההליכים כנגד הרב לבנון ולוודא שנציבות שירות המדינה אינה משמשת כלי ניגוח לקידום אג'נדות פוליטיות ומדיניות של אף צד, ובוודאי לא בידיהם של ארגונים קיקיוניים כדוגמת המרכז הרפורמי".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו