השר כץ נועד עם ראש הסגל בלשכת רה"מ • מסתמן: איום הפיטורים הוסר

רק הבוקר דיווח יו"ר הקואליציה כי פיטורי השר כץ הם בלתי נמנעים מבחינת נתניהו וכעת מסתמן כי האיום חלף לפי שעה • בליכוד מעריכים כי ההתנגדות בה נתקל נתניהו למהלך - היא שגרמה לו לחזור בו • דיווח: כץ נועד עם ראש הסגל בלשכת רה"מ בניסיון להביא לפתרון המשבר

חרב הפיטורים הוסרה מראשו של השר כץ – לפחות באופן זמני: מה שהיה נראה במהלך ליל אמש והבוקר כצעד בלתי נמנע, מסתמן כרגע כאיום שחלף. בליכוד טוענים כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, חזר בו מהחלטתו לפטר את שר התחבורה, ישראל כץ, זאת בשל ההתנגדות הרחבה שעורר המהלך בתוך הליכוד.

לטענת גורמים במפלגה, נתניהו לא צפה את עומת ההתנגדות וכשזו התבררה לו – הוא החליט להקפיא את התכנית לפי שעה.

בתוך כך, כץ עצמו נועד הבוקר עם יואב הורוביץ, ראש הסגל בלשכת ראש הממשלה, בניסיון לגשר על הפערים ולהביא לפתרון המשבר. קיום הפגישה מחזק אף הוא את ההערכה כי כץ ישאר בתפקידו.

מוקדם יותר דיווחנו כי בפתח ישיבת הממשלה השבועית התייחס ראש הממשלה, בנימין נתניהו, למשבר הרכבת ואמר: "הצלחנו לבצע את בניית התשתיות בלי משברים מיותרים. אני מצפה בעניין הזה לשיתוף נפעולה מלא מצד כל השרים. למנוע משברים ולפתור בעיות. המשבר הזה מיותר, לא היה צריך להגיע למצב הזה יש בישראל סטטוס קוו ואנחנו מכבדים אותו. כשצריך לבצע עבודות בשבת הן מתבצעות כשלא הן לא מתבצעות".

נתניהו הוסיף: "אנחנו עוסקים בעומסים ברכבת ישראל. שוחחתי עם שר הביטחון ועם מערכת הביטחון לסייע בהסעות לחיילים. משרד התחבורה מקים מערך אוטובוסים מתוגבר".

יצוין כי שר התחבורה, ישראל כץ, יושב לצידו של נתניהו בישיבת הממשלה היום. בכניסתו לישיבה סרב כץ לשוחח עם העיתונאים.

עוד קודם לכן, בישיבת 'שרינו' נשמע נתניהו תקיף יותר כשהצהיר מפורשות: "לא אתן לאף אחד לעשות פוטש נגדי".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו