אילוסטרציה. Gidi Avinary/FLASH90

לפני אוסטרליה, קנדה ומרבית אירופה: ישראל בין עשר המדינות החזקות בעולם

ישראל מככבת בעשירייה הפותחת במדד המדינות החזקות ביותר בעולם - במקום השמיני. במדד איכות החיים הבודק יציבות שלטונית, ביטחון, חינוך, בריאות ויציבות כלכלית ישראל נמצאת רק ה-35. במדד היזמות ישראל במקום ה-25

בפעם השנייה ברציפות, ישראל מככבת בעשירייה הפותחת במדד המדינות החזקות ביותר בעולם. מחקר של מכון "World and News US" המדרג מדי שנה את 25 המדינות החזקות ביותר בעולם, הציב את ישראל במקום השמיני במדד העוצמה.

ישראל מדורגת הרבה לפני מרבית מדינות אירופה, קנדה, אוסטרליה ואפילו איחוד האמירויות הנודעת בעושרה הרב. דירוג העוצמה במדד זה מתייחס להשפעה העולמית של המדינות ומבוסס על חמישה פרמטרים – מנהיג, השפעה כלכלית, השפעה פוליטית, חוזק בריתות בינלאומיות ועוצמה צבאית.

באתר הכלכלה האמריקאי "Insider Business" שפירסם את הדירוג, נכתב על ישראל כי: "למרות קשריה המתוחים עם שכנותיה ולמרות שהיא מונה רק שמונה מיליון איש, לישראל יש נוכחות משמעותית בעולם, בין היתר הודות ליחסיה הקרובים עם ארה"ב. למרות הסכסוך, היא נהנית מכלכלה חזקה".

המחקר השנתי והכולל של המכון מדרג סך הכל 80 מדינות, ומבוסס על סקר שבו השתתפו 21 אלף איש ברחבי העולם. הנשאלים נתבקשו לדרג את המדינות לפי 65 מאפיינים שונים, החל בתחושת ביטחון ועד לחינוך, יזמות ומצב מערכת הבריאות. בדירוג הכללי ניצבת ישראל במקום ה-30 ,כאשר בחמישייה הראשונה מככבות שווייץ, קנדה, גרמניה, אנגליה ויפן.

ביתר המדדים ניכר כי ישראל מצליחה קצת פחות. במדד איכות החיים הבודק יציבות שלטונית, ביטחון, חינוך, בריאות ויציבות כלכלית ישראל נמצאת רק במקום הנ35 .במדד היזמות מצבנו טוב יותר, ואנו ניצבים במקום ה-25 ,כמו בשנה שעברה.

בפתיחות לעסקים אנחנו במקום ה-4 ,עלייה של חמישה מקומות משנה שעברה (69) ולבסוף, במדד האזרחות הבוחן זכויות אדם, שוויון מגדרי וחופש דת, ישראל עלתה שני מקומות משנה שעברה, מהמקום ה-35 ל-33

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

השם הוא החזק

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו