מיצד. צילום: Gershon Elinson/Flash90

חשוב לעלות את המודעות, אסור להפלות את תושבי יו"ש • ראיון

עשרות משפחות יצטרפו בקרוב ליישובים החרדיים בגוש עציון, מעלה עמוס ומיצד. לאור מקרה האפליה שנחשף היום, מעניק מזכיר היישוב מיצד טיפים להתנהלות מול החברות המסרבות להעניק שירות לתושבים, ומספר על החוויה האישית שעבר עם ילדו המיוחד

חרדי המתגורר ביישוב מיצד, יישוב חרדי בגוש עציון, הזמין לביתו מכונת כביסה, אך החברה סירבה לשלוח אליו טכנאי שיחבר את מכונת הכביסה, בנימוק שהם אינם צריכים להגיע לאזור, מכיוון והדרך ליישוב עוברת דרך כפרים ערביים. הסיפור נחשף באתר הקול היהודי, ובעקבות מעורבותה של ח"כ שולי מועלם, הודיעו בחברת שופרסל: "הנושא ייבדק מול הספק – מדובר בספק חיצוני", וסוכם כי הטכנאי יגיע אליו בשבוע הקרוב.

בשבועות הקרובים, יבואו עשרות משפחות חרדיות שיצטרפו אל היישובים החרדים בגוש עציון: מעלה עמוס ומיצד. לתועלת הציבור, שוחחנו עם אלחנן פרומר, חבר מועצה מטעם היישוב מיצד ומזכיר היישוב, שסיפר לנו כי הוא נתקל בכל מיני הזדמנויות במקרים בהם היו ספקים ונותני שירות שסירבו להגיע אל מחוץ לקו הירוק.

פרומר מספר בראיון לJDN, "נתקלתי בזה בשיא העוצמה כאשר לפני מספר שנים, חברה שמספקת מוצרים לילדים מיוחדים מטעם משרד הבריאות, סירבה לספק את הציוד הנדרש לילד המיוחד שלי, בטענה כי אני מתגורר מחוץ לקו הירוק". המדובר בשקיות הזנה, ולדברי פרומר, היה מדובר בסיפור של הספקת מוצר מציל חיים. "בסופו של דבר, פורסם אייטם בנושא בחברת חדשות עשר, ומאז התחילה החברה לשלוח אלי הביתה את שקיות ההזנה".

תוך כדי הפעילות בנושא, הגיע פרומר אל חברת הכנסת שולי מועלם ממפלגת הבית היהודי, שהצליחה להעביר לאחרונה הצעת חוק האוסרת את אפליית תושבי יהודה ושומרון על ידי נותני שירותים. פרומר מספר כי היא אמרה לו גם אחרי אישור החוק, כי יפנה אליה מקרים מעין אלו, והיא מתחייבת להתערב באופן אישי, מאחר ומדובר בנושא שחשוב לה מאוד.

אם נתקלתם במקרה כזה של אי מתן שירות בשל מקום מגוריכם, הנה מה שאתם צריכים לעשות: "דבר ראשון צריכים להקליט את השיחה, ולעדכן את נציג החברה במהלכה כי האפליה הזאת אסורה על פי חוק. חייבים להקליט על מנת שזה ישמש כהוכחה במקרה ויהיה צורך לאחר מיכן להגיש תביעה משפטית".

לדברי פרומר, מקרים מעין אלו עדיין מתרחשים כל העת, בשל חוסר מודעות לנושא, הן מצד חלק מהחברות שעדיין לא מעודכנות כי החוק עבר והדבר אסור, והן מצד התושבים, שלא כולם מכירים את מלוא זכויותיהם, ולכן חשוב לעלות את המודעות לנושא, כדי למנוע עוד מקרים של אפליית התושבים.

בחזרה אל המקרה שנחשף היום, פרומר מסביר, כי לו אותו תושב חרדי מהיישוב מיצד לא היה מודע לחוק האוסר את האפלייה, הרי שהוא היה מזמין טכנאי פרטי, ומלבד ההוצאה הכספית של כמה מאות שקלים, הרי שהוא גם היה מפסיד את האחריות של החברה, ויוצא קירח מכאן ומכאן.

החברה הודיעה לחרדי המתגורר בגוש עציון: לא נשלח אליך טכנאי

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

המזכיר במיצד. ר' בנימין לוינשטיין מתל ציון

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו