אילוסטרציה. Moshe Shai/Flash90

בלון תבערה? מחלוקת מה גרם לשריפה היום בניר עם

שריפה פרצה היום ביישוב ניר עם שבעוטף עזה. לוחמי האש הוזעקו למקום והצליחו להשתלט על הלהבות ולכבות את האש, אך במקום פרץ ויכוח מה גרם לשריפה: אנשי היישוב טוענים כי בלון תבערה ששוגר מרצועת עזה, אך כוחות הכיבוי טוענים אחרת

צילום וידאו: חנן אוחיון

לאחר ששר הביטחון ליברמן אמר כי אם השקט בדרום ימשיך להישמר, ייפתח מעבר כרם שלום – שרפה פרצה בשדה באזור ניר עם שבעוטף עזה. לוחמי אש שהוקפצו לזירה השיגו שליטה על הלהבות וכיבו את השרפה.

נסיבות האירוע טרם התבררו אך הן כבר יצרו מחלוקת קשה בין אנשי כיבוי האש שטענו שסיבת השרפה היא איננה ביטחונית, ואנשי הביטחון טענו מנגד שהדלקה פרצה בעקבות בלון תבערה. "לפני כמה דקות הייתה פה שריפה גדולה – זה מראה שאין הפסקה והאש ממשיכה", אמר עופר ליברמן, תושב המקום.

מוקדם יותר היום קיים שר הביטחון אביגדור ליברמן הערכת מצב בעת סיור באזור מעבר כרם שלום, הדגיש בדבריו כי על התושבים בעזה להבין שכל זמן שבצד הישראלי נמשכות שרפות מבלוני התבערה, גם בצד שלהם לא יחזרו לשגרה ולחיים תקינים ונורמליים. במסר שהעביר לתושבי עזה חזר ליברמן ואמר כי המפתח לרגיעה ולהשבת הסדר על כנו, הוא קודם כל לחץ מצד תושבי הרצועה על הנהגת חמאס לחדול מפעילות טרור ותקיפת ישראל.

"אם היום ומחר יימשך המצב כפי שהיה אתמול – ביום שלישי נחזיר כאן בכרם שלום את החיים למתכונתם הרגילה וגם את מרחב הדיג נחזיר לאותם מרחקים כפי שהיו קודם", ציין ליברמן. "המפתח הוא שקט, רגיעה, אפס בלוני תבערה, אפס חיכוך על הגדר ואפס רקטות או חס וחלילה ירי. אני מקווה שמחכים לנו יומיים רגועים".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

טמבלים! תושבי הרצועה מפחדים מהחמ"ס איך בדיוק הם יכולים ללחוץ על החמ'ס להפסיק את האש לכוון ישראל? החמ"ס מאיימים על חיי התושבים ברצועה ומכריחים אותם לעשות עבירות. אני מכיר מקרוב את המצב ממשפחות ערביות מהשטחים שאני מכיר אישית.
אוי לגלות הנוראה! אוי לבלבול הדעת!
תקע בשופר גדול לחירותינו.

ושא נס לקבץ גלויותינו!!!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו