Hadas Parush/Flash90

יותם עובדיה הי"ד, אב לשני ילדים, נרצח בפיגוע הדקירה באדם

עובדיה נפצע תחילה אנושות ופונה לביה"ח הדסה הר הצופים, שם הוא מת מפצעיו. מצבו של בן 58 שנפצע בינוני השתפר ואסף רביד, בן 41 שירה במחבל, שוחרר מבית החולים. "תוך כדי הבריחה הוצאתי את האקדח מהתיק ויריתי. הבנתי שזה או אני או הוא"

יותם עובדיה, בן 31, נרצח אמש בפיגוע הדקירה ביישוב אדם (גבע בנימין) שבאזור ירושלים – כך הותר הבוקר (שישי) לפרסום. עובדיה, תושב אדם, נדקר על ידי מחבל שחדר לשטח היישוב ודקר אותו וגבר נוסף, שנפצע באורח קשה. הלווייתו של עובדיה תצא היום בשעה 13:00 מבית ההספדים הספרדי בגבעת שאול בירושלים. עובדיה הותיר אחריו אישה ושני ילדים קטנים, בן שנתיים ובן שבעה חודשים.

מצבו של בן 58 שנפצע בינוני השתפר במהלך הלילה וגבר בן 41 שנפצע קל שוחרר מבית החולים. אסף רביד, שנפצע קל בכתפו, היה זה שירה במחבל. "הבנתי שזה או אני או הוא", שחזר. "יצאתי לרכיבת אופניים ובתיק שלי יש תמיד אקדח. שמעתי צעקות ואז הגיח מולי המחבל. תוך שתי שניות הוא הוציא סכין מהכיס ודקר אותי בכתף. ברחתי ממנו ובזמן המנוסה הוצאתי את האקדח מהתיק והוא נעמד מולי. הוא הבין שאין לו סיכוי. יריתי פעם אחת והוא המשיך להתקדם ואז יריתי פעמיים נוספות והוא נפל".

המחבל, מוחמד טארק יוסף בן ה-17 מהכפר כובר, חצה את הגדר, עבר גן משחקים – ואז פתח במסע הדקירות. הדיווח הראשוני על הפיגוע התקבל בשעה 20:49 במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים. חובשים ופרמדיקים של מד"א טיפלו בשלושה פצועים ופינו אותם לבתי החולים הדסה הר הצופים ושערי צדק בירושלים ובמהלך הלילה נאלצו הרופאים לקבוע את מותו של עובדיה.

סגן ראש מועצת בנימין ישראל גנץ אמר: "אירוע קשה מאוד פקד אותנו. המועצה האזורית בנימין עומדת הערב מאחורי היישוב אדם והתושבים. ברגעים אלו נמצאים צוותי המועצה ביישוב עם המשפחות ובבית החולים.אסור לעבור בשתיקה על האירוע. אנחנו דורשים מהשר ליברמן להורות לכוחות הביטחון לטפל בשורש תשתיות הטרור".

דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, סיפר אמש על השתלשלות הפיגוע שבו נפצעו שלושה. לדבריו, "מחבל בן 17 מהכפר כובר קפץ מעל לגדר ביישוב אדם. הוא נכנס ליישוב ופגש שני עוברי אורח ודקר את שניהם, אנוש ובינוני. אזרח שחשב שמדובר בקטטה ירה במחבל ונפצע קל כתוצאה מעימות עם המחבל".

עוד אמר תא"ל מנליס כי לפי שעה לא ברור אם המחבל קפץ במקום שבו יש או אין התרעה חשמלית: "המחבל יצא מהכפר שממנו יצא המחבל שרצח את בני משפחת סלומון לפני שנה וחמישה ימים – ואנחנו בודקים את הקשר בין שני הפיגועים. "שני גדודים יתגברו את פיקוד מרכז כחלק מ'שמיכה רחבה' של כוחות מחשש לחקיינים שינסו לערוך פיגוע נוסף". מנליס הוסיף כי שב"כ חוקר את הפיגוע וצה"ל נערך לפעילות נרחבת בכפר כובר ובכפרי הסביבה".

המחבל זוהה כמוחמד טארק יוסף, בן ה-17, תושב כובר. בפוסט שכתב ברשת החברתית לפני שביצע את הפיגוע כתב: "למרות שהורגים אותם ולוקחים מהם אדמות בכוח, הפלסטינים שותקים ולא עושים דבר. מי שנושא נשק ורק יושב ומסתכל על מעשי הטבח, הוא הבוגד. לכל מי שיש אקדח צריך לזכור שיש אויב אליו צריך לכוון את היריות ולא כלפי העם הפלסטיני".

בחמאס בירכו על הפיגוע ושיבחו את המחבל על מעשיו. "זו תגובה טבעית לפשעי הכיבוש והמשך האינתיפאדה של העם הפלסטיני", הוסיפו. כלי תקשורת פלסטינים מדווחים כי בעזה החלו תהלוכות שמחה, במהלכן חולקו ממתקים לעוברים ושבים, זאת בשל מה שהגדירו כ"הצלחת" הפיגוע.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ימח שמם וזכרם של כל שונאי ישראל

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו