צילום: כב"ה יו"ש

"אחרי שהכבאים יצאו – ההורים התקשרו וזעקו שחסרים שני ילדים"

היום יתקיימו בנוכחות משפחה מצומצמת הלווית הילדים אפרת וצבי גינזבורג ז"ל שנספו אמש בשריפת הדירה ברחוב כנסת מרדכי בביתר עילית. "התפוצצה מנורת לילה שנפלה כנראה על המיטה והילדות הגדולות ברחו ושני הילדים הקטנים נשארו בבית"

לבית החולים שערי צדק שבירושלים פונו 5 פצועים, בהם 2 ילדים בני 6 מהשרפה שפרצה אמש בביתר עלית. במהלך הלילה 4 שוחררו מבית החולים ואחד נותר להשגחה. ילדה בת 4 ואחיה בן השנתיים נספו בשרפה הקטלנית. אמש פורסמו שמות הנספים, אפרת (4) וצבי (2) גינזבורג ז"ל.

הילדים הם משפחת גינזבורג מצאצאי מרן המשגיח רבי יחזקאל לוינשטיין זצ"ל. נכדים לנכדו רבי שלמה גינזבורג. האם היא בת של הרב נתי שפירא ממוסד הרב קוק. מעיריית ביתר עילית נמסר כי צוותי אגף רווחה, עובדים סוציאליים ופסיכולוגים של העירייה הוזעקו לטפל במשפחה. הלווית הילדים יערכו היום בנוכחות משפחתית מצומצמת. לבקשת המשפחה – התקשורת מתבקשת שלא לסקר כלל את ההלוויה.

חברה של אם המשפחה שבביתה פרצה השריפה סיפרה כי: "הם הלכו היא ובעלה ונשארו בבית חמשת הילדים עם השכנה. אז התפוצצה מנורת לילה שנפלה כנראה על המיטה. ושלוש הילדות הגדולות ברחו, רצו לשכנה, ושני הילדים הקטנים נשארו בבית, ילד בן שנה ועוד ילד אחד. ולא הצליחו להוציא אותם פה כבר שעתיים, יש פה זק"א ועוד, מה שהולך פה…"

"בערך ב-21:05 התחלנו לשמוע צעקות: 'אנחנו נשרפים, אנחנו נשרפים, הצילו, הצילו'", סיפר אחד השכנים. "ישבנו מחוץ לבניין וצעקנו להם מבחוץ שיתרכזו בדירה הימנית. מיד עם הישמע זעקות הילדים – יצרנו קשר עם כוחות הכיבוי". השכן הוסיף כי לזירה הגיעו ראשונים מתנדבי ארגוני ההצלה: "שכנים קפצו על הגג ובעזרת קאטר ולום חתכו את הסורג. כשרכב הכיבוי הגיע, בערך אחרי כ-12 דקות – הוא לא יכול היה להיכנס לזירה בשל רכבי ההצלה הרבים.

עוד הוסיף עד הראייה, כי הכבאים פרצו לדירה ויצאו כעבור ארבע דקות: "הם אמרו ש'הכול נקי', אבל אז התקשרו ההורים לשכנים וזעקו שחסרים שני ילדים. רק אז נכנס צוות אחר וסרק את הדירה. לאחר מכן הוא יצא והודיע מה קרה. מיד הזעקתי עובדת סוציאלית מטעם העירייה שתלווה את האם".

נציב כבאות והצלה, רב-טפסר דדי שמחי, אמר במקום האירוע: "אנחנו נמצאים פה באירוע קשה מאוד. שריפה שפרצה בקומה שנייה של בניין בן חמש קומות. אירוע מאוד מאוד מצער. זה רק מראה את החשיבות של ההקפדה על כל מה שקשור לנושא הבטיחות באש. חשוב להקפיד לא להשאיר ילדים ללא אבטחה או שמירה. צוות לוחמי האש הגיע במהירות שיא, טיפל ופינה פה נפגעים ואחר כך הצטרפו צוותים ונכנסנו לדירה הבוערת. לצערי גילינו פה שני הרוגים. אנחנו בשלבים הראשונים של החקירה. חוקרי הדליקות יתחקרו את האירוע. אני מאמין שבהמשך נוציא מסקנות מה גרם לדליקה ולאירוע הקשה הזה".

עיריית ביתר עילית מסרה כי "צוותי אגף הרווחה, עובדים סוציאליים ופסיכולוגים של העירייה הוזעקו לטפל במשפחה. ראש העיר וצוותו נמצאים במקום מתחילת האירוע ומרכזים את הטיפול העירוני". כעבור זמן לא רב הודיעה העירייה על מות הילדים: "יחד עם כל תושבי העיר – המומים, אבלים ומזועזעים על פטירתם הטראגית של שני הילדים הקטנים – אפרת (4) וצבי (2) גינזבורג, שנספו בשריפה הערב בביתם בביתר עילית. 'בִּלַּע הַמָּוֶת לָנֶצַח וּמָחָה ה' דִּמְעָה מֵעַל כָּל פָּנִים'", לשון הודעת העירייה.

ממצאי החקירה הראשונית של השרפה הקטלנית בביתר עילית מעלה כי מקור האש הוא כנראה קצר חשמלי. הקצר הוביל ככל הנראה לאש, שתוך זמן קצר הספיקה לאפוף חלקים גדולים של הבניין ברחוב כנסת מרדכי והביאה לעשן סמיך שהקשה על מאמצי החילוץ. הבעיה העיקרית של צוותי החילוץ הייתה בזיהוי מוקד האש: לוחמי האש הראשונים הבחינו ב-3 ילדים שנמצאים מאחורי סורגים באחת מרפסות המבנה. הם פעלו קודם לחלץ אותם, ותוך כדי הפעילות התברר שמוקד האש נמצא במקום אחר.

מחריד • הילדים שנספו בביתר עילית: אפרת וצבי גינזבורג ז"ל

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מתנדבי ארגוני ההצלה למיניהם החוסמים את הזירה ברכביהם המהבהבים בשלל אורות – הם יתנו את הדין!!!
למה לחסום את הגישה לשאר מצילי החיים??

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו