Yonatan Sindel/Flash90

נס: השהיה בממ"ד הצילה את בני המשפחה; הבית נהרס בצורה קשה • צפו

כוחות משטרה מספרים על הרגעים הראשונים אחרי נחיתת הרקטה בבית בבאר שבע. "הגענו למקום, הבנו שיש לכודים בתוך הבית, הבית קרס עליהם". מהתחקיר עולה כי האם, הספיקה תוך פחות מדקה להכניס את ילדיה למרחב מוגן "חשבתי שמדובר בחלום"

התושבים בבאר שבע קמו הבוקר (רביעי) לקולות אזעקה ופיצוץ כתוצאה מרקטה ששוגרה מרצועת עזה לעיר והתפוצצה בבניין מגורים. הרקטה גרמה להרס רב ושישה בני אדם נפצעו, שלושה מחבלות במהלך הריצה למלקטים ושלושה נוספים נפגעי חרדה. מירי גולדשטיין, האם שהצילה את ילדיה מפגיעת הרקטה, אמרה: "שמעתי אזעקה, חשבתי שמדובר בחלום. כשהתעשתתי מיהרתי לקחת את הילדים לממ"ד. אני עדיין רועדת ומפחדת"

שכן לבית שנפגע סיפר כי לא שמע את האזעקה, "הרגשתי כאילו חלמתי את זה, שמענו את הפיצוץ ואז התעוררנו. לא שמענו את האזעקה". מהתחקיר בב"ש עולה כי האם, שהייתה בקומת הבית התחתונה, הספיקה תוך פחות מדקה משמיעת האזעקה להוציא את הילדים, בני 9, 10 ו-12, ממיטותיהם בקומה העליונה – זו שנפגעה באופן הקשה ביותר – להכניסם למרחב מוגן.

טל ביטון, תושב נוסף שהיה באזור בזמן הנפילה, סיפר: "הייתי בפארק ופתאום היה אזעקה, שמענו פיצוץ חזק והכל רעד, ראינו עשן ואז ראינו דברים עפים, זה היה מפחיד". תושבת העיר נוספת סיפרה כי "באנו לצאת החוצה ואז שמענו את הפיצוץ, ראיתי את האש בבית ממול. זה היה בום של להתכופף, פשוט מזל שניצלנו".

חובש מד"א שהגיע למקום הפגיעה סיפר כי בבית שנפגע שהו אישה כבת 39 ושלושת ילדיה. המשפחה ניצלה כיוון שנכנסה לממ"ד. "כל תושבי הבית היו עם סימני התקף חרדה. הם סיפרו שהם נכנסו לממ"ד ומיד לאחר שנעלו את הדלת נשמע פיצוץ עז והכל רעד".

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', התייחס בראיון לרשת ב' לירי הרקטה הלילה, "המציאות הזו בלתי נסבלת. מה שקורה בעוטף עזה כבר חודשים רבים זו מציאות בלתי אפשרית. מדינה ריבונית לא יכולה להרשות לעצמה שזו תהיה השגרה שלה. זו שגרה שאנחנו לא מוכנים לחיות איתה ומדינת ישראל תצטרך לתת פתרונות".

כאמור, הסלמה חמורה בדרום: 2 רקטות גראד לטווח ארוך שוגרו סמוך לשעה 03:40 לעבר ישראל. אחת מהן נפלה בים, ואילו השניה פגעה ישירות בבית בבאר שבע, וגרמה נזק כבד למקום. 7 בני אדם לקו בחרדה, בהם אם ושלושת ילדיה. 2 בני אדם נפצעו באורח קל שעה שמעדו בדרכם למרחב מוגן. כאמור, הרקטה פגעה ישירות בבית וגרמה לו לנזק רב. כוחות החירום חוששים מפני קריסה של הבית, והוא פונה לקראת הריסה/חיזוק.

אחת משתי הרקטות שנורו מעזה לעבר שטח ארצנו, היתה מיועדת למרכז הארץ. הרקטה נפלה בתוך הים, מול גוש דן. תושבים רבים בכל אזור גוש דן דיווחו על שמיעת הפיצוץ. גם בתיעוד מרצועת עזה נראו שתי יציאות – כל אחת לכיוון אחר, לבאר שבע ולעבר גוש דן, אך רק הבוקר הותר הנושא לפרסום.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו