צילום אילוסטרציה: הדס פרוש / פלאש 90

אסון בירושלים: תינוקת בת שנה וחצי נפטרה מחצבת

ברוך דיין האמת: פעוטה חרדית משכונת מאה שערים בירושלים פונתה היום לבית החולים שערי צדק במצב אנוש ולאחר שעות נקבע מותה. מאז תחילת השנה אובחנו בישראל 623 חולים בחצבת, "הסיבה המשמעותית ביותר היא מגמת אי ההתחסנות"

בבית החולים שערי צדק ‏נקבע מותה של תינוקת בת שנה וחצי מירושלים, תושבת שכונת מאה שערים. התינוקת אובחנה עם חצבת ופונתה היום לשערי צדק במהלך החייאה ללא דופק ונשימה, בבית החולים נמשכו פעולות ההחייאה והרופאים נאלצו לקבוע את מותה.

על פי הוריה, הפעוטה לא הייתה מחוסנת נגד המחלה, וכעת כל בני ביתה יצטרכו להשלים את סדרת החיסונים.

מאז תחילת השנה קיימת עליה חריגה של מאות אחוזים של חולים במחלה. בעשרת החודשים האחרונים, אובחנו בישראל 623 חולים בחצבת, לעומת 34 חולים אשתקד, ותשעה מקרים בלבד לפני כשנתיים.

במשרד הבריאות מציינים כי יותר מ-90% ממקרי החצבת במדינה אירעו בגלל אי התחסנות ומגע עם אוכלוסייה שלא התחסנה. "מדובר במחלה שהודברה וכמעט נעלמה מהמפה, ופתאום שבה", אמרה בכירה באחת מקופות החולים. לדבריה, "הסיבה המשמעותית ביותר לכך, אם לא הבלעדית, היא מגמת אי ההתחסנות, על רקע אמונה או אידיאולוגיה. יש כאלה הסבורים כי כל נושא החיסון הוא קונספירציה של חברות התרופות", עוד הוסיפה כי "החשיפה הולכת וגדלה וצריך לזכור שזה בא במכפלות – ילד אחד חולה בגן, יכול להדביק עוד 10-15 ילדים נוספים לא מחוסנים".

מחלת החצבת נחשבת למסוכנת בשל הסיכון הגבוה לסיבוכים, העלולים להיות קטלניים. אחד מכל אלף ילדים חולים עלול למות כתוצאה ממנה. הסיכון לסיבוכים גבוה יותר אצל ילדים מתחת לגיל חמש, אצל מבוגרים מעל גיל 20, ובחולים בעלי מערכת חיסון ירודה.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו