מחדל חמור: הדייל לא הגיע; העיוור נפל על המסילות ונפגע מהרכבת

מטריד: עיוור שעלה על רכבת מנהריה לכיוון תל אביב, נאלץ לרדת בכוחות עצמו מהרכבת, ללא עזרת דייל - אותה תיאם מראש, נפל למסילות ונפגע קשות ברגלו מהרכבת, כשהוא חסר אונים • ברכבת ישראל עורכים בדיקה מקיפה בעקבות המקרה

מחדל חמור של רכבת ישראל גרם לג׳ורג׳, אדם עיוור בשתי עיניו שנעזר במקל נחייה, לעבור תאונה שגרמה לו לנזק קשה בכף הרגל, כך פורסם אמש ב'חברת החדשות'

לפני כשבועיים ערך ג'ורג', שכאמור עיוור בשתי עיניו, נסיעה מתל אביב לנהריה. בדרך חזור לכיוון תל אביב, הוא פעל על פי הכללים ודיווח לרכבת ישראל על כך שהוא צריך עזרה והם מצדם הצמידו לו דייל מסייע, כפי שהם מחויבים.

ג'ורג סיפר ל'חדשות', כי הדייל עשה לו תיאום לתחנת ההגנה בתל אביב והוא מצדו אמר לדייל שלא ישכח ממנו מאחר והוא עיוור וזקוק לעזרה, כשהדייל מצדו השיב לו שאין לו מה לפחד והאחריות היא שלו, הדייל. כשהגיעו לתחנת היעד, הדייל לא הגיע אז הוא ג'ורג עשה מעשה וירד לבדו, מאחר ולא רצה להמשיך עם הרכבת.

אך אז בירידתו מהרכבת הוא החליק במדרגות ונפל למסילה. "באותו רגע", כך הוא מספר, "התחלתי להילחם על החיים שלי", כשכמובן הוא חושש מהרגע שהרכבת תמשיך בנסיעתה ועלולה לפגוע בו. "צעקתי חבל על הזמן", הוא שחזר, אבל "אף אחד לא ענה. אף אחד לא בא".

הוא ממשיך לשחזר את הרגעים הקריטיים ומספר: "התחלתי להיצמד לקיר. לברוח מהמוות. כמעט הצלחתי לברוח אבל הרגל שלי לא הצליחה. הרכבת התחילה לנוסע ואני צועק וצועק ואין אף אחד". כך כף רגלו נמחצה על ידי הרכבת, כשהוא מחוסר אונים ומשווע לעזרה או לנס. "זה היה פחד מוות. 'אני לא רוצה למות', אמרתי", שחזר ג'ורג את הרגעים האיומים, כשהוא מוסיף, כי המשיך לצעוק ו"הפחד שלי היה שעוד רכבת תבוא ותגמור עליי".

בנס, אחת הנוסעות שעמדה ברציף סמוך שמעה את צעקותיו וקראה לאנשי הרכבת שיבואו לעזרתו. אלו הגיעו וחילצו אותו, אך כף רגלו הייתה מרוסקת לחלוטין.

לאחר המקרה, ברכבת ישראל הוציאו הודעה לקונית ולפיה: "אדם אשר מעד לשטח המסילה בתחנת לוד נפגע מרכבת חולפת. בשל האירוע נסגרה מסילה אחת וחלים שינויים בתנועת הרכבות".

עורך הדין מוטי ארד, מומחה בתביעות נזיקין שמייצג את ג'ורג', אמר ל'חדשות': "באותו יום שבו ג'ורג' נפל למסילה הרכבת לא טרחה לפרסם את המקרה לציבור או להתנצל. אותה הודעה לקונית לתקשורת לא מתחילה לתאר את הדרמה שקרתה על המסילה ואת הטראומה שתלווה את ג'ורג' כל חייו".

ברכבת ישראל מסרו בתגובה לפרסום: "רכבת ישראל לוקחת אחריות לאירוע, מתייחסת אליו בתשומת לב רבה ורואה חשיבות גדולה מאד בבדיקתו לעומק. עם השלמת עבודתה של ועדת הבדיקה, נסיק את המסקנות הנדרשות וניישם את הלקחים הדרושים. כולנו תקווה להחלמתו המהירה של הנוסע".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו