רבבות יגיעו לקבר רחל; הח"כים צופים קריסת מערכות

חמישה ימים להילולא ההמונית בקבר רחל - והח"כים מודאגים • מקלב: "במידה ולא תינתן אפשרות להגיע רגלית, יהיה כישלון" • אייכלר: "המדינה עושה מאמצים גבוהים רק כשמדובר באירועים של מוסלמים ונוצרים"

120 אלף איש. זו הערכת המשטרה למספר המתפללים הצפוי להגיע בשבוע הבא להילולא המסורתית במתחם קבר רחל.

וכשאלו הם המספרים, קיים חשש מהותי כי במקום ייווצרו עומסים אדירים  שעלולים אף לסכן באופן ממשי את המתפללים הרבים. הסכנה איננה רק תולדה למספר המבקרים, אלא גם ואולי בעיקר בשל מיקומו ואבטחתו של המתחם: הקבר שוכן בסמוך לשטח שבשליטה ביטחונית מלאה של הפלסטינים, וניתן להגיע אליו רק בציר גישה יעודי, צר במיוחד ומתוחם משני צידיו בחומת אבטחה גבוהה.

בשנה שעברה, כאשר מספר המתפללים היה קטן בהרבה מהצפי לשנה הנוכחית, היו במקום מקרים רבים של מתפללים שביקשו לפרוץ את דלתות האוטובוס שהובילו אותם בציר, בשל הדוחק הרב שנוצר באוטובוס.

בכדי למנוע את הישנות המקרים משנים עברו, ביקרה היום (חמישי) ועדת המשנה לענייני איו"ש בוועדת החוץ והביטחון בראשות ח"כ זאב אלקין (ליכוד) במתחם הקבר.

חברי הוועדה נפגשו עם גורמי המשטרה, מג"ב וצה"ל במטרה לנסות ולבחון אפשרות שבה חלק מהמתפללים יגיעו למתחם ברגל ולא באוטובוסים.

אפשרות זו נשללה על הסף על ידי המשטרה בטענה כי הדבר יקשה מאוד על אבטחת המתפללים.

המדינה לא משקיעה

לדברי ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) "במידה ולא תינתן אפשרות לחלק מתפללים להגיע למקום ברגל, לפחות בשעות העומס, הדבר יביא לקריסת המערכת המארגנת וכישלון האירוע". עוד הוסיף ח"כ מקלב כי אם ציבור המתפללים לא היה חושש מהעומס, מספר המבקרים בהילולא היה גדול יותר בהרבה מ 120 אלף.

ח"כ ישראל אייכלר (יהדות התורה) טען כי "המדינה עושה מאמצים גבוהים בהרבה כאשר מדובר באירוע של נוצרים בבית לחם והיא גם יודעת להיערך טוב יותר כאשר מדובר באירוע של מוסלמים בהר הבית".

ח"כ אריה אלדד (האיחוד הלאומי) אמר כי "כבר עכשיו, לפני שהאירוע החל, ניתן להבין שהתוכנית כולה נידונה לכישלון".

יו"ר הוועדה, ח"כ אלקין, אמר כי מספיק "לעשות חשבון פשוט כדי להבין שבשעות העומס של האירוע בין השעות שמונה בערב לאחת בלילה ייווצרו עומסים אדירים שיגרמו לציבור המתפללים להמתין לפחות שעתיים באזור ההמתנה לאוטובוסים סמוך לאצטדיון טדי".

לדברי ח"כ אלקין, קייימים פערים משמעותיים בתכנון האירוע.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו