הוונדליזם בביה"כ: התיק הועבר ליחידה המרכזית "לעשות הכל להביא למעצר"

מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, קיים הערכת מצב מיוחדת עם סגל הפיקוד וגורמי החקירה, שבסיומה החליט להעביר את תיק החקירה ליחידה המרכזית של מחוז ירושלים, והנחה להקצות את מרב המשאבים והאמצעים הנדרשים על מנת להביא למעצר החשודים

חקירת הוונדליזם בבית הכנסת בקריית יובל: מהמשטרה נמסר כי "בהמשך לחקירת המשטרה שהחלה הבוקר בעקבות אירוע התפרצות לבית כנסת בקרית יובל, ערך לפני זמן קצר מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, הערכת מצב מיוחדת עם סגל הפיקוד וגורמי החקירה, שבסיומה החליט להעביר את תיק החקירה ליחידה המרכזית של מחוז ירושלים, והנחה להקצות את מרב המשאבים והאמצעים הנדרשים על מנת להביא למעצר החשודים".

מוקדם יותר היום קרא ח"כ ישראל אייכלר לערב את המחלקה היהודית בשב"כ בחקירת האירוע. "מול המראות הקשים מבית הכנסת בקרית יובל הלב היהודי מתקשה להמשיך לפעום כסדרו. על רשויות החוק לעשות הכל כדי להביא את האשמים לדין. יש להכיר בפגיעה בספרי תורה כפשע שנאה וטרור אנטי יהודי ולהתייחס לכך במלוא החומרה. אני קורא לראש הממשלה הממונה על השב"כ להפעיל את המחלקה היהודית כדי לחקור אחר הפורעים ולהעמידם לדין במהירות. אחרת מעשי הפשע האנטשמי שראינו הבוקר בקרית יובל יהפכו חלילה למעשי רצח נגד יהודים על רקע דתי".

הבוקר הודיעה המשטרה כי הקימה צוות חקירה מיוחד לצורך בדיקת וחקירת האירוע של השחתת בית הכנסת וספרי התורה בקריית יובל. במהלך הבוקר הגיעו לזירה מומחים מטעם משטרת מוריה, ואספו ממצאים שונים. עוד נמסר כי "לאור האירוע החמור והחריג, הוחלט ע"י פיקוד מחוז ירושלים להקים צוות חקירה מיוחד (צח"מ) במטרה להגיע לחשודים וחקר האמת. בשלב זה כלל כיווני החקירה נבדקים".

בוידאו: רפ"ק ליאור בן שלום, ראש לשכת חקירות בתחנת מוריה

כזכור, מתפללי בית הכנסת 'שיח ישראל' שבשכונה הירושלמית הזדעזעו הבוקר לגלות כי בבית הכנסת שלהם נפל קורבן לוונדליזם מזעזע שמזכיר תקופות אחרות. במהלך הלילה נכנסו פורעים לבית הכנסת והשחיתו את הרכוש במקום. הם לא עצרו בכך ופנו בהמשך לארון הקודש אותו הם פרצו בעזרת דיסק. לאחר מכן הם שפכו חומצה על ספרי התורה והשליכו אותם בביזיון רב על הרצפה.

בני ביתו של מרן שר התורה, הגאון רבי חיים קנייבסקי, עדכנו אותו על האירוע החמור. ע"פ בני הבית, מרן הגיב בזעזוע גדול ואמר "הפורעים יתנו על כך את הדין". בהמשך היום צפויים רבני קרית יובל לעלות למעונו של מרן כדי לשמוע ממנו הדרכה ועצה לנוכח האירוע הכואב.


דרעי מחוץ לבית הכנסת

הערב פנה חבר המועצה הגוראי יוחנן ויצמן לראש העיר משה ליאון בהצעה מעשית שתהווה תיקון לפשע הנורא: שתכנית הבינוי העירונית לשנת 2019 תשקלל את צרכי בתי הכנסת בכל שכונות העיר.

"המראות הקשים מחילול בית הכנסת 'שיח ישראל' בקרית יובל הלילה", פותח וייצמן את מכתבו לליאון שהעתקים ממנו נשלחו לכל חברי המועצה, "מזעזעים כל לב יהודי. הדברים ניכרים בהודעות הגינוי שהוציאו כל הגורמים הנכבדים במערכת הציבורית, וכיהודים חרדים אנו ממתינים להנחיית גדולי ישראל באשר לפעולות החיזוק הרוחניות שעלינו לנקוט בהן".

וייצמן מעריך כי חילול ביהכנ"ס לא נבע כתוצאה מההסתה נגד החרדים בשכונה אלא ככל הנראה לאומני: "אני לא מאמין שהמעשה הנפשע בוצע על ידי יהודים ואני נוטה להניח שגם המשטרה תחקור אם יש כאן מניע לאומני ואנטישמי. אף אחד לא רוצה לחשוב שמדובר במעשה שבא כתוצאה מההסתה נגד החרדים בשכונה, על רקע המדיניות העירונית שהייתה נהוגה לצערנו בעשור האחרון להדחקת החרדים מהשכונה".

"אנחנו, נציגי הציבור בירושלים, לא יכולים להסתפק רק בזעזוע ובהודעות כאב, עלינו מוטל לפעול הלכה למעשה לתיקון העוול וליצירת משקל נגד הולם למעשה הנפשע". לדבריו, "כולנו מסכימים שאין שום סיבה שבתי כנסת לא יקבלו מבנה קבע ראוי, שמטבעו מוגן יותר בפני פורצים כדוגמת החוליגנים שביצעו את החילול הנפשע הלילה. זו המשימה שלנו לעת הזו".

וייצמן מציע הצעה מעשית: "זו שעת הכושר להביא לידי ביטוי את שינוי המדיניות העירונית ולפעול יחד כדי שתכנית הבינוי העירונית לשנת 2019 תכלול את בתי הכנסת בירושלים, כך שיינתן פתרון ראוי והולם לצרכי בתי הכנסת בכל שכונות העיר", חותם וייצמן את מכתבו.

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מזעזע יותר מכל דבר לעם היהודי ולא עובר לסדר היום. למצוא את אלה שביצעו המעשה ולהביאם לדין צדק לפי מה שמגיע להם. זה פשוט רצח.
איום ונורא

חשוב מאד! יש שם הויה בצילום ספרי התורה, יש להזהר בהתאם!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו