צילום: פלאש 90

התושבים זועמים: תחנות מד"א ביו"ש ייסגרו ביממה הקרובה

תושבים זועמים בעקבות החלטת מד"א לסגור תחנות הזנקה לאמבולנסים ברחבי יהודה ושומרון וכן לצמצם את שירותי החירום בעקבות חוסר בתקציב . בחודש שעבר התחייב סגן השר ליצמן להעביר את התקציב הדרוש. בשעה האחרונה הושגה דחייה נוספת


יו"ר מועצת יש"ע חננאל דורני.

בחודשים האחרונים מאיימים במד"א לצמצם ולסגור חלק נרחב מתחנות רפואת החירום ביהודה, שומרון ובקעת הירדן. ההחלטה הייתה אמורה לצאת לפועל בתחילת החודש, אך בעקבות פעילות מועצת יש"ע, הושגה הבטחה מסגן שר הבריאות יעקב ליצמן להעביר את התקציב הדרוש. בשל כך, דחו במד"א את ההחלטה לסגור תחנות טיפול נמרץ במרחב יהודה ושומרון עד להיום.

במועצת יש"ע עסקו בשבועות האחרונים ביתר שאת בגישור על הפערים בין משרד הבריאות לבין מד"א, מכיוון שצמצום הפעילות מסכן את התושבים. על אף שחלה התקדמות בנושא התקציבי, קיבלו היום מספר ראשי הרשויות במרחב הודעה על ההחלטה לסגירת התחנות החל מהשעה 15:00.

למעשה, ההחלטה על צמצום היקף פעילות מד"א ביו"ש משפיע ישירות על כלל הציבור המתגורר ביהודה ושומרון ובכללם גם הערים מודיעין עילית וביתר עילית החרדיות. כך לדוגמא, העיר ביתר עילית בה מתגוררים כ- 60,000 תושבים תישאר ללא ניידת טיפול נמרץ לצד צמצומים נוספים גם במודיעין עילית.

יו"ר מועצת יש"ע חננאל דורני פנה למנכ"ל מד"א אלי בין בבקשה לעצור את סגירת תחנות מד"א: "אתה יודע שהנושא התקציבי מטופל ואף חלה התקדמות בנושא. ההחלטה לסגור היום תחנות מד"א במרחב שבו כוחות ההצלה והרפואה הם כל כך חיוניים זו החלטה נמהרת, לא שקולה, לא הגיונית שגם משחקת בחיי אדם".

דורני הוסיף, "במקביל לפעולות שאנו עושים מול משרד ראש הממשלה וסגן שר הבריאות להשגת התקציב – לא נשקוט. נעשה ככל שביכולתנו כדי לקיים את המרחב הזה עם כוחות הצלה ורפואה מספקים ומתן מענה לפיגועים, לתאונות דרכים ולכל מה שהאזור הזה זקוק לו".

ח"כ מוטי יוגב התייחס אף הוא להחלטת מד"א ואמר, "החלטת מנכ"ל מד"א לסגור מהיום, חלק מתחנות ההזנקה של שירותי מד"א ביהודה, שומרון ובקעת הירדן, זו החלטה שאינה אחראית, הגובלת בסיכון חיים. על גורמי משרד רה"מ לסכם עוד היום עם סגן שר הבריאות ליצמן, את ההסדר התקציבי עם מד"א לשנת 2019 ואילך, או לחלופין לקבל החלטה על תקצוב ומתן אחריות לאיחוד הצלה לפעול ברחבי יהודה, שומרון ובקעת הירדן".

"להותיר את האזורים הללו, בהם תאונות הדרכים רבות וגם האיום הביטחוני גובר, זו החלטה חסרת אחריות שאם יקפחו ממנה חיים, הם יהיו על ראשם של מי שצריכים לשאת באחריות זו".

"להזכיר, חייו של הקצין ישראל מאיר אליצור מחטיבת כפיר שנפצע אנושות לפני כחודש ימים בעת מעצרים בכפר נעמה שבבנימין לא היו ניצלים, לולא צוותי ההזנקה מהיישובים הסמוכים שבגוש טלמונים-דולב שחשו ראשונים לעזרתו."

ראש עיריית ביתר עילית הגיב אף הוא להפסקת שירותי הנט"ן ביו"ש ובביתר: "לצערי ולבושתי, במדינת ישראל בשנת 2019 מוצא משרד האוצר תקציבים לכל דבר, אבל אין תקציב שמאפשר שירותי נט"ן לעיר כמו ביתר עילית. זוהי בושה וחרפה, ומשחק בחיי אדם. אני קורא לשרי הממשלה ולמפלגות, המבקשים בימים אלו את אמון העם, להוכיח את עצמם במעשים ולהביא לביטול ההחלטה השערורייתית הזו."

נציין כי לאחר דין ודברים בין מנכ"ל מד"א לראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, הוחלט לדחות את הצמצום ב-24 שעות במטרה להשיג את התקציב החסר.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו