נפתלי בנט: "לא נאפשר למסור אדמה לערבים ולהקים מדינה פלסטינית"

בנט מגיב לפרסומים בעניין 'תכנית המאה' ואומר: "אהיה ברור: מפלגת ימינה לא תאפשר למסור אדמה לערבים או להקים מדינה פלסטינית. לאחר שיפורסמו פרטי התוכנית נתייחס לגופה״. סמוטריץ': "מהמעט שאנחנו יודעים יש בה כנראה הזדמנויות אבל גם לא מעט סיכונים"

בעקבות הדיווח שפורסם כי נתניהו וגנץ יוזמנו ביום שלישי הבא לוושינגטון כשעל הפרק פרסום "תכנית המאה" של ממשל טראמפ, שר הביטחון, נפתלי בנט הגיב לפרסומים ואמר: ״‏הנשיא טראמפ, קושניר והשגריר פרידמן הם חברי אמת של ישראל. ‏ייתכן שמדינת ישראל עומדת בפני הזדמנות היסטורית, לצד סיכונים משמעותיים. ‏מפלגת ימינה תעמוד על המשמר.

‏עוד הוסיף בנט ואמר: "אהיה ברור: מפלגת ימינה לא תאפשר למסור אדמה לערבים או להקים מדינה פלסטינית. לאחר שיפורסמו פרטי התוכנית נתייחס לגופה״.

יו"ר הימין החדש, ח"כ איילת שקד הגיבה על תוכנית המאה בחשבון הטוויטר שלה: "מהמעט הידוע לנו על התוכנית, יש בה הזדמנויות אך גם סיכונים רבים. לא נאפשר להקים מדינה פלסטינית ולהפוך את ירושלים וכפר סבא לעוטף יו״ש".

שר החינוך רפי פרץ הגיב ואמר: "הנשיא טראמפ והממשל האמריקאי הנוכחי הם תומכי ישראל וכבר הוכיחו זאת. ‏אך על רקע פרסום תכנית המאה אנו אומרים בצורה ברורה: לא נאפשר מסירת חבלי מולדת. לא כמדינה פלסטינית ולא בצעדים חד צדדים. נחלת אבותינו לא נתונה למו״מ".

גם סמוטריץ' הגיב לפרסום אודות תכנית המאה ואמר: "‏מהמעט שאנחנו יודעים על "תכנית המאה" יש בה כנראה הזדמנויות אבל גם לא מעט סיכונים. אנחנו כאן כדי למקסם את ההזדמנויות ולנטרל את הסיכונים. אחת הסיבות הכי חשובות שבשבילם נכנסתי לעשיה הציבורית היא לשמור על ארץ ישראל ולפתח אותה ולמנוע בכל כוחי את חלוקתה. זה מה שיוביל אותנו גם עכשיו".

ממפלגת עוצמה יהודית נמסר כי "כל תוכנית שתכיר בריבונות ישראלית ביישובים ביהודה ושומרון מבורכת, אך מנגד צריך לומר באופן ברור: לנתניהו אסור למצמץ מול דיבורים על אסון בדמות הקמת מדינה פלסטינית וצריך להביע במפורש התנגדות ישראלית לכך".

עוד נמסר: "תנאי שכזה יהווה פגיעה חמורה בבטחונה של המדינה ואזרחיה. כינונה של מדינה פלסטינאית ביהודה ושומרון מהווה סכנה קשה לאזרחי ישראל וראש הממשלה צריך לעמוד בתוקף על כך שהרשות של המחבלים לא תהפוך למדינה עצמאית שמסכנת את ישראל".

בתנועת רגבים קוראים לנתניהו לשמור באופן מוחלט על האינטרס הישראלי. "יש פה הזדמנות היסטורית להחלת הריבונות על איזור יהודה ושומרון, ערש התרבות והמולדת ההיסטורית של העם היהודי", אומר מאיר דויטש, מנכ"ל תנועת רגבים. "אנחנו קוראים לראש הממשלה לא להחמיץ את ההזדמנות, ולהחיל את הריבונות על כל מרחבי ההתיישבות ביהודה ושומרון, כשלב ראשוני להחלת הריבונות על יהודה ושומרון כולה. תמו ימי עזה ויריחו תחילה. מהיום – מעלה אדומים, בקעת הירדן ועופרה תחילה".

ראש מועצת בנימין ישראל גנץ אמר: "הקמת מדינה פלסטינית מסוכנת למדינת ישראל וההתיישבות תיאבק בה בכל הכח. הממשל בארצות הברית אוהד את ישראל ומכיר בזכות ובחובה להחלת ריבונות על אזור יהודה ושומרון. אנו מצפים מראש הממשלה להביא לממשלה באופן מיידי החלטה על החלת ריבונות בכל מרחבי ההתיישבות. בשום מצב אסור לאפשר לערבים להקים פה מדינה, לא חלקית ולא מפורזת. ההתיישבות ואוהבי ארץ ישראל יאבקו בכך בכל הכוח."

גם שי אלון ראש מועצת בית אל וחבר הנהלת מועצת ישע הגיב לפרסומים בעניין תכנית המאה: "איננו יודעים כעת מה כוללת תכנית המאה של האמריקאים. אך לפי הפירסומים מדובר בהכרה במדינה פלסטינית. אם הפרסומים נכונים מדובר במלחמת עזה שתיים כאן בלב המדינה. נהיה עדים לטילים על כפר סבא ורעננה וחדירות של מחבלים לגוש דן. מדינה פלסטינית בין הבקעה לים תדרדר את האזור לרף גבוה וחדש של טרור ואלימות שלא הכרנו ואנחנו לא רוצים להכיר".

כזכור, מוקדם יותר דווח כי ארצות הברית עומדת לעדכן את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת יו"ר כחול לבן בני גנץ בתכנית המאה שגיבש נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. כך פורסם היום (חמישי) ב'חדשות 12'.

לפי הדיווח של עמית סגל, נתניהו וגנץ יוזמנו ביום שלישי הבא לוושינגטון שם צפוי להיות "דרמה מדינית גדולה" כשעל הפרק פרסום "תכנית המאה" של ממשל טראמפ, התוכנית המדינית הטובה ביותר שהוצעה אי פעם לישראל, וכוללת ככל הנראה הזזה משמעותית של הגבול.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

הימין הקיצוני כאילו אומר אם לא נקבל מאה אחוז לא שווה לנו אפילו תשעים אחוז. למי אכפת להכיר בעזה כשהיא מפורזת מנשק כמדינה פלסטינית. למה עכשיו יש לנו איזו תועלת מכך שהיא לא כזו?

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו