אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה. צילום: איסאם רימאווי

מאה שערים: ילדה בת 7 נפגעה מרימון הלם בעימותים בין מתפללים לשוטרים

ילדה בת 7 נפגעה אמש מרימון הלם שהשליכו שוטרים במהלך מהומה במאה שערים. המשטרה: "פורעים יידו אבנים, ברזלים וביצים, 3 שוטרים נפצעו". תלונה במח"ש: "כדי לזרוק רימון הלם חובה לקבל אישור ממפקד המחוז ומותר רק בתנאים חריגים"

ילדה בת 7 נפגעה אמש (חמישי) מרימון הלם שהשליכו שוטרים במהלך מהומה בשכונת מאה שערים בירושלים. האירוע התרחש במהלך עימותים בין כוחות משטרה למספר מתפללים בשטיבלאך בשוק מאה שערים, במלכה בין היתר השליכו לעבר הכוחות ביצים ומקלות, כשהם בתגובה איבדו שליטה והחלו לשגר רימוני הלם בשכונת המגורים, כשהילדה שהייתה בדרכה לביתה נפגעה מהרימון ופונתה לבית החולים.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה כי "בשעות הלילה החלה מחאה אלימה וקשה באזור מאה שעריים בה נטלו חלק עשרות פורעים שיידו אבנים, ברזלים, ביצים ומכל הבא ליד לעבר השוטרים תוך קריאות וגידופים קשים. השוטרים פיזרו את המתפרעים תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות ולא הבחינו בהימצאותה של האם והילדה בעין הסערה".

"במהלך ההתפרעות וכתוצאה מהאלימות הקשה נפצעו 3 שוטרים שאחת מהן אף פונתה לטיפול לבית חולים לטיפול רפואי. במהלך הפעילות נעצרו 12 פורעים שהובאו לחקירה וכנגד אחרים הוגשו דוחות במקום. ראוי ונכון לגנות את הפרת החוק ההמונית והבוטה, את תקיפת השוטרים החמורה נגד אותם שוטרים שפועלים במסירות ותוך סיכון חייהם למען בריאות הציבור", לשון התגובה.

יו"ר יהדות התורה השר יעקב ליצמן הגיב לתקרית הקשה ואמר כי "קשה להישאר אדיש נוכח המראות הקשים אמש בהן נפגעה ילדה מזריקת רימון בתוך שכונת מאה שערים. תקיפת שוטרים היא מעשה חמור המנוגד לחוק ולהלכה, ויש לגנותו בכל פה, אך עם זאת, חייבים למנוע השתוללות משטרתית, שימוש בכוח מופרז וזריקת רימוני הלם בתוך שכונה צפופה, מלאה בילדים קטנים המסכנת חיי אדם, מייצרת שנאה ופועלת לאיבוד הסדר הציבורי. על המשטרה להכיר את אופי האוכלוסיה, לפעול באיזון נכון ולמנוע הלהטת הרוחות. זה לא מה שהיה הלילה. יש להידבר עם נציגי הקהילות והאוכלוסיה בשטח שברובה מתנגדת לאלימות, נשמעת להוראות ורוצה בחיי שיגרה ושקט".

סגן השר מאיר פרוש הגיב ואמר כי "שום אירוע לא מצדיק שימוש בהטלת רימונים לעבר ילדים וסיכון חייהם. אני דורש מהמשטרה להשעות מיידית את השוטר ואת הקצין שנתן את ההוראה להשליך את הרימון ולהעמידם לדין. קהלים אחרים היו מגיבים להתנהלות משטרתית כזו בהפגנות ענק חריפות, העובדה שהציבור החרדי עדין נפש לא אמורה להתיר את דמו ולסכן את חיי ילדיו".

ח"כ אורי מקלב: "כלו כל הקיצין, המשטרה איבדה כל רסן, שום סיטואציה אינה מצדיקה השלכת רימון על ילדה בת שמונה, איבוד עשתונות ופזיזות פוגענית, התיעוד המרתיח מראה את התנהלות משטרת ישראל, מקרה למקרה מצטרף לתמונת רשלנות וכשל קולוסאלי של המערכת".

ח"כ מיכאל מלכיאלי אמר כי "יש לנקוט ביד הקשה נגד מפירי סדר הנוהגים באלימות בכלל וכלפי כוחות הביטחון בפרט. אך לראות סרטונים מחרידים כאלו בהם מוטח רימון הלם לפרצופה של ילדה קטנה זה לא בא בחשבון בשום קונסטלציה. נדרשת משנה זהירות במקומות צפופים".

ח"כ יעקב טסלר אמר כי "הזדעזתי לראות את האלימות מצד השוטרים! התיעוד מציג תמונה מדאיגה מאוד של אלימות משטרתית לא מידתית, בקרב אוכלוסיה צפופה וכנגד חפים מפשע. אין שום הצדקה למפירי סדר, אבל מצופה מהשוטרים לפעול בריסון, בחכמה ובמשנה זהירות במיוחד כשהפעילות נעשית בסביבה צפופה, גם אם מדובר בפעולה להצלת חיים. המשטרה בפעולתה זו גורמת לאנרכיה ולאיבוד סופי של אימון בקרב המגזר החרדי. אני דורש למצות במהרה את הדין עם השוטרים שבצעו את הפעולה הנפשעת הזו ולחקור לעומק את האחראי למעשה החמור".

בארגון בצלמו נכתב הגישו תלונה במח"ש: "אתמול בתאריך-17.04.2020 אירעה התפרעות במאה שערים. במהלך ההתפרעות נעצר מפגין חרדי .הליך מעצרו היה דווקא רגוע. חרף זאת הושלך רימון הלם לעבר ילדה בת שמונה. כזכור כדי לזרוק רימון הלם חובה לקבל אישור ממפקד המחוז ומותר רק בתנאים חריגים. אשמח לחקירה מהירה ופרסום המסקנות בפומבי כיצד הותר לירות רימון הלם במקום כה צפוף ובזמן שהשוטרים לא היו בסכנת חיים. אין כל ספק שחובה לעצור מתפרעים. אך אסור לזרוק רימון הלם על ילדה בת. נודה למענה בהקדם", לשון התלונה.

יו"ר התעוררות חבר המועצה עופר ברקבויץ אמר כי "לא נקבל פגיעה בילדים בשכונות בירושלים. רימון הלם הוא כלי שצריך להשתמש בו במקרה קיצוני ביותר. אני הראשון לומר שצריך להפעיל יד קשה מול קיצוניים ואלימים, שתקפו שוטרים ואת כוחות הביטחון. מי שיצא כנגד הפגיעה במאלק בעיסוואיה צריך לצאת כנגד גם בפגיעה בילדה החרדית במאה שערים".

עו"ד איתמר בן גביר: "מדובר ברשלנות פושעת של המשטרה, הפרת כל ההנחיות שנתנו לשוטרים ותוצאה אומללה של פגיעה בילדה חרדית. דמם של אחינו החרדים הופך להפקר ולצערי כולם שותקים. במדינה דמוקרטית אסור להפלות ואסור למשטרה להתנהל בצורה אחת בהפגנת שמאל ובצורה שניה בתפילה של חרדים ודאי לא כאשר מדובר בזריקת רימון הלם בתוך אוכלוסייה צפופה. דורש עוד היום את פיטורי השוטר שזרק את הרימון ודין וחשבון מצד מפקדיו".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
105 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

זעם במאה שערים אנחנו צריכים לזעום שהם לא מכבדים את חוקי המדינה ואלימים לשוטרים שרוצים להגן עליהם מהדבקות בקורונה.
מוציאים שם רע למגזר ומביישים אותנו .
אנחנו זועמים

ילדה באמצע ארוע אלים בשטיבלאך איך היא הגיעה לשם כי לא מצייתים לכללים של לא לצאת

לא מכבדים את גדולי ישראל ותורת ישראל עושים חילול השם כל גדולי ישראל הורו תפילה בבית והם לא מקשיבים ומוציאים עלינו דיבה רעה

זה חרדים???? לכו להתפלל באלקצא !!! בושה בימים אלו להקרות חרדי, חבל שכל חברי הכנסת שלנו נגררים אחר ההמון הרדוד שלנו ומדברים כל היום על אנטישמיות שאינה!!! בשביל לרושש כמה קולות !!!

מצילים אותנו מהקורונה? הורגים אותנו בבית שלנו!

עד הידיעה על פציעת הילדה ברימון הלם
הדיווחים היו שהשוטרים הותקפו בביצים
פתאום כשנודע על הפציעה המזעזעת
נהפך לאבנים וברזלים כדי להצדיק את הפשע
אין אימון לשום מילה של המשטרה

יש עוד הרבה שנפגעו מהרימונים שלהם יש לי מרפסת ממש שם וממש לא היה שום חשש למשטרה הם משתוללים פה בצורה חופשית שמותר להם לעשות מה שבא. יודעים שלא יצתרכו לתת חשבון לאף אחד. הגיע הזמן להתעורר.( אנחנו סובלים מספיק מי העשרה הקיצונים שיש פה כולנו נשארים בבית ומתנהגים לפי ההנחיות ומה המשטרה מוסיף עוד בהרבה על הכל בבקשה היגיע הזמן אל תעזרו לנו. העזרה שלכם פה לא עוזר לאף אחד פה זה רק הזדמנות בישבילכם לנקום בחרדים על כלום….

רוצחים
רוצחים
רוצחים

מה השוטרים כבר יכולים לעשות מול מפגינים?
שמתנהגים בצורה לא יהודית כלל!

מה השלב הבא? כיתת יורים?

סופי צריך להכריז על המשטרה כארגון טרור גזעני

רשכבה"ג רבי חיים קניבסקי שליט"א הגדיר את מי שאינו נשמע להוראות המשטרה בענין הקורונה כרודפים ויש למוסרם. והלכה היא שמי שבא להציל את הנרדף פטור מכל תשלומי נזק.

מי שמתפרע אינו חרדי כלל. חילול השם גמור!
ללא דעת תורה!
עליונים למטה תחתונים למעלה
אינם מבינים שהכל בהשגחה פרטית ושיש לחזור בתשובה. ( אנחנו תחילה ולאחר מכן החילונים)

כואב לי שיש מחלוקות בעמ"י וכתוצאה מכך הם מכים באלה והם מכים באלה!
ובנוסף אני מגנה התנהגות של אלימות לכל צד!
וכמובן על ילדה בת שבע?

מה קורה עם התיק של ל"ג בעומר שנה שעברה.
ומה עם השוטר של מושי מער"פ

נראה אותם זורקים רימון הלם אתמול בת"א בהפגנה של החילונים…. ודי למבין

ממש כמו בעזה
ותסלחו לי על ההשוואה…
משתמשים בילדים כמגן אנושי

מי מדבר על חוקי מדינה באים ועושים פה בידיוק מה שרוצים בתירוץ שלא משתלטים על כמה אנשים מעניין מה היה קורה אם היו זורקים בשכונה חילונית רק בטעות ורק אחד פה זרקו רק אתמול שאני שמעתי 6 לא נשבר על הפעמים הקודמות

מי מדבר על חוקי מדינה באים ועושים פה בידיוק מה שרוצים בתירוץ שלא משתלטים על כמה אנשים מעניין מה היה קורה אם היו זורקים בשכונה חילונית רק בטעות ורק אחד פה זרקו רק אתמול שאני שמעתי 6 לא נדבר על הפעמים הקודמות

צריך להגביל את שני הצדדים ולדבר שם עם הרבנים של הקיצונים בכל אופן אין לזרוק רימונים חס ושלום

איך אתם מעלים ת'תגובות של מיכל ואלטמן האנטישמים הללו??
[אמנם לעיתים ישנה התבכיינות מוגזמת, אבל מקרה זה והתגובות שלהם מטונפות וצריכות להימחק]

השוטרים הסתובבו בב"ב במשך כעשרים יום, ולא היו צריכים לזרוק ולו רימון אחד.
אולי הבעיה היא בהתנהגותם של חלק מתושבי השכונה, שמתנהגים כמו בני דודינו במזרח ירושלים…

אתם זורקים ביצים??? יש חוסר בביצים!! מה נסגר איתכם? תביאו לי כמה תבניות במקום לזרוק

חוצפה החילונים פותחים מרכזי ספורט מקיים הפגנות עם מאות אנשים והולכים לחופים
ולנו אסור להתפפלל במינין קצת היגיון

איך אתם מעלים ת'תגובות האנטישמיות של מיל ואלטמן?
[אמנם לעיתים ישנה התבכיינות מוגזמת, אבל מקרה זה והתגובות שלהם מטונפות וצריכות להימחק]

לא לפרסום!
תמחקו ת'תגובה הקודמת שכתבתי שמיכל ואלטמן אנטישמים.
במקום זה את התגובה ש: ת'תגובות האנטישמיות'.
הם לא הענין התגובות שלהם זה הענין.

המשטרה יודעת לפעיל כח ברוטלי בעיקר על הציבור החרדי, באופן גזעני ואנטישמי,
על השלטון הרע בזה עוד יכתב בספר דברי הימים של עם ישראל.

"גינויים מקיר לקיר" כולם מגנים כולם צועקים
אבל בסוף המשטרה ממשיכה בשלה ושמה פס על כולם

מסכים עם אורי ביצים לא זורקים

???

ראיתי את הסרטון,רואים בבירור איך הם יורים במכוון לעבר כיוון הילדה.
אכן:
ומפני חטאנו גלינו ל -ארצינו….

לתפארת מדינת ישרעל

וודאי שהמשטרה לא בסדר
אבל גם תושבי 100 שערים אינם טלית שכולה או מקצתה תכלת יצא לי לדבר עם אנשים משם ההשקפה שלהם עקומה מעוותת ולא מזכירה את בני אברהם יצחק ויעקב

מיכל ואלטמן וכל המתייפייפים, החילונים שונאים את כולנו בלי הבדל, גם אם תשבו בשקט ולעולם לא תפרו חוק. מניסיון!!!
שנים גרנו בפריפריה, שנאת עמי הארץ לת"ח.

זה בטוח שההתנהגות של הסקרירקים הם ממש בלתי הגון, וראוי למצות איתם את הדין,
אבל אין זה מצדיק את התנהגות הברילטאריות של השוטרים כלפי כל השכונה אשר 90% מהשכונה אינם שייכים לכת הנ"ל ולא מגיע להם לשבת בבתים ולהרגיע את הילדים מהטראומה שעברו מהפצצות שאפילו לא שומעים תושבי עזה בשעת המלחמות, בכל ההפגנות וההתפרעיות של הערבים ששמה השוטרים מסכנים את חייהם בבבקבוקי תבעורה ועוד מצד הערבים ועד שמקבלים אישור לרימוני אלם (כמובן לא בתוך השכונה) זה יכול להגיע לכמה קורבנות בנפש של החיילים…. וכאן בגלל שזה שכונה חרדית ואין ממי לפחד…. אז לא מחכים לשום אישור ומיד…….

יש לקחת עורך דין ממולח ולהגיש תביעה על סך מליון שקל עבור הילדה , לא שקל פחות

תמחקו את האמת ותשאירו את הבמה למופרעי מאה שערים?? זה מה שמאיר הצדיק מציע. כל הכבוד לשוטרים שמצילים בגופם את חפצי החיים ופוגעים בערב רב המשתולל.

יצחק הוא חצוף בתגובה שלו לא כך כותבים על אח …… תתבייש

חבל מאוד שהחכי"ם בשביל לקושש כמה קולות נסחפים אחרי הנטורי קרתא ומדברים שטויות אולי תגדלו יום אחד?

שמתם לב שיש למשטרה שערוריות כמעט על בסיס יומי, אך היא לעולם לא מתנצלת?
ובדרך אגב, מי שמצדיק אותם כנראה שאיננו מכיר מספיק את המשטרה הארצישראלית, או שהוא נחשף לצילומי הדוברות בלבד

ראיתם את ההפגנה ההמונית ?
10 ואולי 20 אנשים מקסימום!
כל הקהילה שלהם מסתכם ב4 מנינים .חצי כבר קיבלו דוח על 5 אלף.נשאר רק חצי שבורחים כשהמשטרה מגיע…….
במה חטאו 2500 משפחות שגרים כאן במאה שערים.?. אני יודע את התשובה .פשוט זורקים רימוני הלם .למה.כי אנחנו חרדים .כן הגיע הזמן לתת את הדין
כן הגיע הזמן לתת את הדין
ועל תדאגו למאה שערים.אנחנו מסתדרים עם הפושעים בבית משפט .אנחנו הכי טוב שם בבית המשפט .כי אנחנו רגילים איתם על הפשעים שעושים כאן כל יום שני
לכל שבת .יש מוצ"ש
חכו לנו פושעים

תגובת החכים פשוט הפתיעה אותי. הסרטון בו זורקים ארזים ומקלות שיתכן היונעשויים מברזל נמצא אצלי בנייד חבורת מופרעים שמתנגדת למעצר חברם. לפני שהחכים המכובדים זועקים בקולי קולות שיבדקו אולי הציבור שלהם פשוט מופרע… פשוט סיקריקים… במקום להתפלל לשלומה של מלכות אז הם איש את אחיו בלעו….

מצוין מצוין שילמדו לקח העצניקים הפושעים האילו

הצעה…
תשאירו את הבמה לכל האנטישמים המודרניים .שבוכים כל יום למה הם הם נולדו חרדים .אתם יותר גרועים מהחילונים.כי החילוני לא מבין את צורת החיים שלנו .אבל אתם המופרעים שכן מבינים את החיים של החרדים .ואם כל זה אתם יוצאים נגד אחיכם החרדים .יעלה עופו מפה
לכו לאתרים חילוניים ותעזרו להם לקלל אותנו
להתחלה תתחיל בכיכר השבת שממש אוהבים להצדיק את המעשים המכוערים שהמשטרה עושים פה

בהמשך לתגובתי. הנרדף הם פורעי החוק והם פשעו באחריותם כלפי הילדה הם אינם רודפים רק את כלל הציבור אלא הם נחשבים כרודפי הילדה ודינם בהתאם כפי שהגדיר הגרח"ק שליטא:
ר ו ד פ י ם

אין פתרון יש שם קומץ שלא מאמין במדינה. אבל כאן זה סוגיא של בריאות. מגיע להם. ושיפסיקו ליקראו נאצים לשוטרים… הם יהודים.

המצאה ישראלית "גאונית"
רימוני הלם
בשביל להגן עליך.

דייייי…. עם הצומי הזה..תמיד יש כותרות רק על מאה שערים.מענין למה????

יש כאן תגובות אנטישמיות המצדיקות רצח של חרדים בגלל השקפתם!
אפילו חילונים לא היו מגיבים כך!
תתביישו לכם מסנני התגובות שאתם משאירים כאלו תגובות אנטישמיות!

תיקון טעות: במקום"הנרדף הם פורעי החוק" צ"ל: "הרודף הם פורעי החוק"

בטח לא כל תושבי מאה שערים כ"כ פרטים ואלימים יש מתוכם כמה שנוהגים בדרך ארץ וכהלכה אז המשטרה צריכה להפעיל מודיעין נקודתי איכון כל מה שאפשר לתפוס את אותם חיות אדם לזרוק אותם לכלא עד שיתחנכו או להעיף אותם למונרו כי לא טוב להם פה

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו