נקודת מפנה 6 • מערכת לזיהוי רעידת אדמה בתהליך פיתוח

במדינת ישראל כבר מותקנות כאלו מערכות אישיות הנמצאות בשימוש יישובים שונים ובתי ספר וכן בארגון מד"א המדווח למתנדביו על התרחשות רעידת אדמה בארץ

בימים אלו מתקיים תרגיל ענק בכל קנה מידה, המכונה נקודת מפנה 6.  תרגיל הבודק את מוכנותה של העורף הישראלי, בתרגיל משתתפים כל כוחות הביטחון וההצלה, בשיתוף פעולה מלא והדוק בין כל הצוותות, ביומיים הראשונים של התרגיל התגלו וצצו בעיות פה ושם, אבל לאחר מכן התגלו ההצלחות הגדולות שיתוף הפעולה ההדוק מביא להצלחה מרובה ולקצירת מחמאות רבות מראשי מערכת פיקוד מוכנות העורף בזמן סכנה, הפליאו לעשות אתמול מתנדבי זק"א תרגיל ענק ורחב ידיים המדמה צונאמי בגובה 15 מטר ביישוב פלמחי"ם, כאשר הארגון לוקח את כל ההצלחות ומגמד אותם לנוכח הפעילות המוערכת מאד של המתנדבים.

קרא עוד:

[postim]

בימים אלו שוקדים בפיקוד העורף על פיתוח מערכת אשר תתריע על רעידת אדמה המרחשת ובאה רח"ל, כאשר צורת המפה הגיאוגרפית של ישראל מקשה על המשימה עקב היותה מדינה צרה וארוכה אשר מספר שניות מועט מפריצת מוקד הרעש כל המדינה מרגישה את הרעד, בשונה ממדינות אחרות אשר עקב רוחבם ואורכם יש לפעמים מעל לעשרים דקות התרעה מרגע פריצת הרעש עד להגעת הרעד למרכזי המדינה.

במדינת ישראל כבר מותקנות כאלו מערכות אישיות הנמצאות בשימוש יישובים שונים ובתי ספר וכן בארגון מד"א המדווח למתנדביו על התרחשות רעידת אדמה בארץ, כאשר כל ערכה אישית כזו עולה עשרות אלפי שקלים, ולא נותנת מענה לפריסה ארצית.

בתרגיל הנוכחי הופעל נוהל 'מפ"ל' דהיינו, מערכת פריצה לשידור, בכדי לא להבהיל את כל תושבי הארץ באזעקות מייללות, בחרו באופציה של פריצה לשידורי הרדיו, וכל זה בכדי להגביר בתת מודע של הציבור את סדר ההתנהלות בזמן רעידת אדמה.

בתפילה שכל התרגילים לא יבוא לידי שימוש

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו