סערה פוליטית: נתניהו וליברמן מכריזים על מיזוג

סערה במערכת הפוליטית בישראל הליכוד וישראל ביתנו מתאחדים • נתניהו מס' 1 ליברמן 2 • מיזוג בשיטת הריץ רץ • נתניהו טלפן לשר הפנים אלי ישי ועדכן אותו במהלך • מי מפסיד ומי מנצח

טלטלה נוספת במערכת הפוליטית נתניהו וליברמן יכנסו בשעה 20:00 היום (ה) מסיבת עיתונאים בה הם עשויים להכריז על ריצה משותפת של הליכוד וישראל ביתנו בבחירות לכנסת ה-19. המו"מ וההחלטה בעניין התקבלו בחשאי כאשר שרי הליכוד ובכירי ישראל ביתנו לא שותפו במהלך.

קרא עוד:

[postim]

רק לקראת השעות הצהריים התקשר נתניהו למספר שרים בליכוד כחלון, ארדן, וסער וביקש את ברכתם למהלך. סמוך לשעה 18:30 טלפן נתניהו לשר הפנים אלי ישי ודווח לו על המהלך. גורמים בסביבתו של ישי אמרו לJDN כי ישי היה מופתע.

יש הסוברים כי מי שהוביל את המהלך היה נתן אשל. אשל נהנה מאמון של ראש הממשלה ושר החוץ ליברמן. הוא ניהל את המו"מ והציג בפני השניים את הסקרים הצופים כי ריצה משותפת של שני המפלגות יחיד תביא 56 מנדטים.

בישראל ביתנו לא ידעו על המהלך אולם בכירים במפלגה אמרו:"עכשיו לפחות נדע בזמן את המיקום ברשימה לכנסת".

המניע של נתניהו לאיחוד הוא חיזוק משמעותי לגוש הימין והבטחת המשך כהונתו כראש הממשלה הבא של ישראל. נתניהו צופה בסקרים ורואה את התחזקות מפלגת העבודה ומפלגתו של יאיר לפיד במהלך זה נתניהו חוסם את דרכם של אולמרט ולבני לפוליטיקה ומותיר אותו כמנהיג בלעדי ובלתי מעורר.

המפסידים של המהלך הם חברי הכנסת ושרי הליכוד שנאלצים לזוז במשבצת והנפגעים העיקריים הם אנשי פייגלין נתניהו יודע כי פייגלין שווה עשרות אלפי מתפקדים עכשיו עם כניסת ליברמן הוא מקטין את כוחו.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו