Olivier Fitoussi/FLASH90

מאות הפגינו בבלפור – פעילי ימין קיצוני תקפו מפגינים ונעצרו

כאלפיים בני אדם הפגינו מול רחוב בלפור בירושלים נגד רה"מ נתניהו ופוזרו בהוראת המשטרה אחרי השעה 23:00. 16 בני אדם נעצרו סך הכל, חלק פעילי ימין קיצוני וחלקם מפגיני שמאל שהפרו את הסדר. מפגינים מארגון "לה פמיליה" תקפו עיתונאים

המפגינים נגד ראש הממשלה נתניהו, ובהם אנשי "הדגלים השחורים", נאספו אמש (חמישי) שוב מול מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור – זאת על רקע התלהטות הרוחות בימים האחרונים ותקיפת המפגינים בתל אביב, שם התקיימה מחאה נוספת ליד ביתו של השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה.

בירושלים נחסמו בין היתר, הרחובות הסובבים את מעון ראש הממשלה ברחוב בלפור. כך נחסמו הרחובות בן מימון ועזה עד כיכר פריז, וכן את הצומת עצמה לבאים מהרחובות קרן היסוד, קינג ג'ורג' ואגרון. בג"ץ דחה עתירת של מפגינים לאפשר להם למחות במקום גם אחרי השעה 23:00 בלילה. לקראת חצות כל הרחובות נפתחו לתנועה.

במקביל למחאת השמאל התאספו כ-100 פעילי ארגון "לה פמיליה" (ארגון ימין קיצוני) במתחם התחנה בירושלים. לאחר שסירבו להצטלם, כמה מהם תקפו צלמים ועיתונאים של חדשות 13 ו-i24NEWS, ואף רדפו אחרי נהג ערבי. שמונה מהם נעצרו או עוכבו לחקירה. בהמשך ניסו הפעילים להגיע למפגינים שבבלפור, אך נבלמו על-ידי שוטרי יס"מ.

מהמשטרה נמסר הלילה כי "המחאה בירושלים הסתיימה, וכלל המפגינים פינו את הצומת והכבישים נפתחו לתנועה. כחלק מהיערכות המשטרה לאיתור גורמים שניסו להפר את הסדר הציבורי, פעלו כוחות משטרה גלויים וסמויים במתחם התחנה ובכיכר פריז, ועצרו 16 חשודים בחשד להפרת הסדר הציבורי, תקיפת מפגינים ותקיפת שוטר".

מחדשות 13 נמסר כי "אנו מגנים בתוקף את גילויי האלימות נגד עיתונאי החברה. עיתונאים, צלמים ואנשי תקשורת צריכים להיות חופשיים לעשות את עבודתם בכל מקום מבלי להרגיש מאויימים. עיתונאי חדשות 13 ימשיכו לעשות את עבודתם במסירות ומקצועיות".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו