ראש הממשלה נתניהו הקים מטה לאסטרטגיה כלכלית

הממשלה אישרה את המלצות הצוות הבין משרדי לקביעת אסטרטגיה כלכלית-חברתית • צוות שרים ישרת במטה ונתניהו יעמוד בראשו • נערכים לבחירות 2013

הממשלה אישרה אמש פה אחד את המלצות הצוות הבין משרדי לקביעת אסטרטגיה כלכלית-חברתית ארוכת טווח של הממשלה. על פי ההחלטה יוקם צוות שרים לאסטרטגיה כלכלית בראשות ראש הממשלה. כמו כן יוקמו צוותים מקצועיים של כל משרדי הממשלה הרלוונטיים אשר יכינו את תהליך התכנון והביצוע של הרפורמות ארוכות הטווח של הממשלה.

קרא עוד:

[postim]

הצוות הבין משרדי, בראשות ראש המועצה הלאומית לכלכלה פרופ' יוג'ין קנדל ומנכ"ל משרד האוצר דורון, כהן מונה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ד"ר יובל שטייניץ לפני כשנתיים במטרה לפתח בישראל תהליך מובנה שיאפשר חשיבה אסטרטגית ארוכת טווח וביצוע רפורמות בתחומי כלכלה וחברה. בצוות היו שותפים גם מנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר, המשנה לנגיד בנק ישראל ד"ר קרנית פלוג וראש אגף התקציבים במשרד האוצר גל הרשקוביץ.

הצוות התמקד בקביעת אסטרטגיה ממשלתית רחבה וביישום של רפורמות ארוכות טווח. הצורך בכך, נובע משיטת הממשל, קדנציות קצובות של הממשלות והיעדר תיאום מספק בין משרדי הממשלה השונים. דבר זה פוגע ביכולת מדינת ישראל להיערך מבעוד מועד לאתגרים בעלי חשיבות גדולה, כמו בתחום האנרגיה, משאבי הטבע, דמוגרפיה ועוד.

 נתניהו הדגיש את חשיבות ההחלטה ואמר: "עלינו לחשוב קדימה כדי לתת מענה לצרכים האסטרטגיים של המדינה. למרות הקושי המובנה, בארבע השנים האחרונות התחלנו לא מעט רפורמות, שמטרתן לתת מענה לאתגרים אסטרטגיים ארוכי טווח של מדינת ישראל בתחומי כלכלה וחברה, כגון בניית גדר ההפרדה, הרפורמה בהגברת התחרותיות במשק, ניהול משק הגז, ועדת שישינסקי ועוד. אנחנו נמשיך לבצע רפורמות אלה וגם רפורמות נוספות בתחומי דיור והורדת יוקר המחייה".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו