סוריה: המורדים השתלטו על הכפרים הצמודים לגבול ישראל

על שני כפרים בשטח המפורז בין ישראל לסוריה ביר עג'ם ובריקה • המורדים מורכבים ממוסלמים קיצוניים ואנשי אל קעידה • המורדים מגיבים על הירי הישראלי:" בישראל רוצים לעזור לבן בריתה אסד • בישראל חשש מירי נוסף • חזית הצפון

המורדים השתלטו על שני כפרים ביר עג'ם ובריקה הנמצאים בשטח המפורז שבין ישראל לסוריה. הכפרים היו מוקד לחימה בימים האחרונים. את המידע על הנעשה בסוריה מסר מקור מודיעיני ישראלי לעיתון הבריטי "טלגרף". כזכור בימים האחרונים נפלו בשטח ישראל פצצות מרגמה שירה הצבא הסורי. צה"ל הגיב בירי טיל "תמוז" ובירי פגזי טנקים. לפי מספר דיווחים, בעקבות הירי הישראלי, צמצמו כוחות הצבא הסורי את נוכחותם באזור דבר שתרם לניצחון המורדים.

קרא עוד:

[postim]

הטקטיקה של גרירת הצבא הסורי ללחימה באזורים הללו היא בשל המגבלות שחלות על הכוחות הסוריים. המורדים השתלטו על אזור שמצפון ומדרום לקונייטרה. וההערכה שהם ינסו לנתק את הגישה לדמשק

לפי הסכמי הפסקת האש, הצבא הסורי אינו יכול לנהל פעילות צבאית בשטח המפורז. לדברי מקורות צבאיים בישראל, המורדים באזור קונייטרה משתייכים לפלג סלפי קיצוני בשם "נשרי רמת הגולן". הארגון כולל לוחמים זרים, כולל אנשי אל-קאעידה מעיראק, עלול להפנות את נשקו כלפי ישראל. "התרגלנו למלחמה קרה בין ישראל לסוריה, אבל אנחנו רואים כעת לאורך הגבול מצב שדומה ללבנון או לסיני, שבהן אין ריבונות חזקה שתוכל לפקח על שטח שממנו יכולים ארגונים שונים לתקוף את ישראל".

ערוץ 1 חשף אמש כי שלטונו של בשאר אסד העביר לישראל מסר שלפיו הצבא הסורי יפעל כדי למנוע ירי תועה לעבר רמת הגולן במסגרת המאבק במורדים. המסר הועבר לירושלים דרך מפקדת האו"ם שאוכפת את הסכם הפסקת האש בין שתי המדינות.

והמורדים פרסמו תגובות קשות לירי הישראלי והזהירן את ישראל מהתערבות בעניין הסורי הפנימי כדי להגן על המשטר הנפשע". הם האשימו את ישראל בכך שירי התגובה גרם להסרת המצור מעל כוחות הצבא הסורי שעמדו בפני כניעה. לדבריהם, "כל מתיחות שישראל יוצרת באופן מלאכותי ברמת הגולן הכבושה היא בבחינת ניסיון הצלה למשטר אסד". הם האשימו את ישראל בניסיון "להסיח את דעתו של העם הסורי מהמהפכה שלו".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו