ערבים מתפרעים בבית לחם – עשרות מתפללים לכודים בקבר רחל

בעקבות החיסולים בעזה, מהומות גם בבית לחם: עשרות בני ישיבה ומתפללים נתונים במצור בתוך מתחם קבר רחל לאחר שהמשטרה הורתה שלא לצאת מהמתחם בעקבות המון ערבי שמתפרע בחוץ ומיידה אבנים ובקבוקי תבערה לעבר המתחם.

עשרות מתפללים לכודים בקבר רחל ואינם יכולים לצאת בעקבות המון ערבי שזורק לעבר המתחם בקבוקי תבערה ובלוקים.

קרא עוד:

[postim]

ההסלמה בדרום משפיעה גם על הערבים בתוככי המדינה. סוכנות הידיעות 'תצפית' מדווחת כי קרוב לשעתיים ישנם התפרעויות של המון ערבי מחוץ למתחם קבר רחל בבית לחם.

ההתפרעויות החלו בהדרגה, החל משעות הצהריים המוקדמות החלו צעירים פלסטינים לידות אבנים לעבר מתחם הקבר, זאת במסגרת 'שבוע הצעירים הלאומי לציון יום השנה השמיני למותו של ערפאת והכרה בעצמאותה של הראשות'.

לאחר מס' שעות מטח האבנים התגבר, והמון זועם התקבץ סביב הקבר, מה שגרם לסכנת נפשות של ממש. השוטרים הכניסו את המתפללים למתחם הקבר עד יעבור זעם.

ע"פ הדיווח שהתקבל, במקום ישנם לפחות 3 קבוצות של מתפללים הנתונים במצור ואינם יכולים לצאת ממתחם הקבר זאת לאחר הוראת המשטרה בעקבות המון ערבי שמתפרע בחוץ ומיידה אבנים, בלוקים ובקבוקי תבערה לעבר המתחם.

גורם בקבר רחל ששוחח עם JDN מוסר כי לפי נוהל קבוע מראש, במידה וישנם התפרעויות מחוץ למתחם, המתפללים מוכנסים לתוך מבנה הקבר וממתינים להוראת המשטרה.

המתפללים הרבים זועמים על אוזלת היד שמגלה צה"ל בטיפול מול הפורעים הערבים. עד כה ללא התקדמות ממשית.

עדכון 21:50 

  • המתפללים הרבים יוצאים מהמקום באוטובוסים ממוגנים בהכוונת שוטרי מג"ב שנמצאים במקום.
  • עדיין ישנם ידויי אבנים מידי פעם לעבר מתחם הקבר, רכבים רבים ניזוקו כתוצאה מהאבנים ובקבוקי התבערה, בין הרכבים, רכבו של הגר"א קעניג שליט"א, רבם של חסידי ברסלב בצפת.  בעלי הרכבים קיבלו הוראות מהשוטרים במקום ויגישו תלונה במשטרת ישראל.
  • בחסדי שמים אין נפגעים בנפש.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו