שבת סוערת במיוחד: טיל יורט בתל אביב • צבע אדום בירושלים

ירי לעבר ירושלים • הממשלה אישרה גיוס של 75,000 חיילי מילואים • חוסל בניין ממשלת החמאס • הופצץ ביתו של סגן רמטכ"ל חמאס • חוסלו מפקדים בכירים של החמאס • ירי לעבר הדרום וגוש דן • סיכום השבת

היום הרביעי למבצע עמוד ענן והשבת הראשונה של מבצע. הירי ליישובי הדרום נמשך ללא הפסקה, גם בתל-אביב נשמעה אזעקה בשעה 16:30. צה"ל המשיך לתקוף ברצועת עזה, הממשלה אישרה סמוך לכניסת השבת גיוס של 75,000 חיילי מילואים. JDN עם סיכום מיוחד מכניסת השבת פרשת תולדות ועד לצאתה.

קרא עוד:

[postim]

ערב שבת קודש:

ירי נוסף לעבר תל אביב.

ראש הממשלה מקיים ישיבת ממשלה. סמוך לכניסת השבת מתבצע משאל טלפוני והממשלה מאשרת גיוס כללי של 75,000 חיילי מילואים.

ביום שישי נראו בכביש הדרום מאות חיילים העושים דרכם לשטחי כינוס ומשם ליחידות השונות. המטרה הערכות לקראת כניסה אפשרית ללבנון.

דקות לאחר כניסת השבת, אזעקת צבע אדום נשמעה בירושלים והסביבה. אותרה נפילה סמוך לגוש עציון, ללא נפגעים ב"ה.

ליל שבת קודש:

עשרות מטחי רקטות לעבר ישובי הדרום ללא פגיעות בנפש.

שבת קודש:

לפנות בוקר בשעה 5:50 הופץ בניין ממשלת החמאס בעזה ונהרס כליל. בצה"ל כרגע מתרכזים בחיסול סמלי השלטון ובנין ממשלת החמאס משמש כסמל ברצועה. חשוב לציין שרק ביום שישי ביקר בו ראש ממשלת מצרים הישאם קנדיל, הבניין היה ריק מיושביו בעת שצה"ל תקף אותו. דובר צה"ל פרסם סרטון שבו נראים פיצוצי משנה לאחר תקיפת מטה חמאס, ואמרו כי חומרי נפץ אוחסנו במקום.

בשעה 9:00 הופצץ ביתו של אחמד רנדורי, שמונה לסגן רמטכ"ל חמאס לאחר חיסולו של אחמד ג'עברי. ב-16:25 נהרג רוכב אופנוע בתקיפת צה"ל וכחצי שעה לאחר מכן הופצץ ביתו של בכיר חמאס בעזה.

צה"ל השמיד מחסני מזל"טים וחוסלו שני מפקדים בכירים בזרוע הצבאית של חמאס, חיל האויר תקף את משרד משרד הפנים של חמאס אולם למרות מאות תקיפות צה"ל ברצועה, כנגד בורות שיגור של רקטות ונגד מנהרות הברחה, המטחים מעזה לא פסקו.

בשעה 10:30 בבוקר ארבע חיילים נפצעו קל מפצצת מרגמה שנפלה במועצת אשכול, כשעתיים לפני כן התפוצצה רקטת גראד בחצר בית במושב במועצת באר טוביה.

ב-13:30 רקטת גראד פגעה פגיעה ישירה בבניין באשדוד ומספר בני אדם לקו בחרדה. דקות לאחר מכן פגעה רקטה גם בבניין באשכול, נזק כבד נגרם למקום.

ב-16:30, כמו ביומיים הקודמים, נשמעה אזעקה בגוש דן – וכיפת ברזל שהוצבה באזור יירטה לראשונה רקטה ששוגרה לתל-אביב.

הרקטה ששוגרה אמש לכיוון ירושלים נפלה ליד כפר ערבי באזור גוש עציון, במרחק רב מהבירה. גורמים ביטחוניים העריכו כי לחמאס ולג'יהאד האיסלאמי נותר מספר זעום יחסית של רקטות פאג'ר ארוכות טווח, בעקבות המכה שהנחית עליהם חיל האוויר עם פתיחת מבצע "עמוד ענן", אבל לאחר הירי לתל-אביב ולראשון לציון החליטו לא לקחת סיכונים.

בצה"ל הכניסו סוללת כיפת ברזל במטרה להגן על ערי גוש דן, שנמצאות בטווח האש לראשונה מאז מלחמת המפרץ הראשונה. זו סוללת כיפת ברזל חמישית במספר, בערי גוש פתחו את המקלטים ובעיר בני ברק סיימו את ישיבת הערכות סמוך לכניסת השבת בהשתתפות ראש העיר הרב יעקב אשר.

מתחילת מבצע "עמוד ענן" שוגרו לעבר ישראל יותר מ-650 רקטות מרצועת עזה, יותר מ-65 מהן שוגרו מאתמול בחצות. מעל 240 רקטות יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל, יותר מ-20 מהן יורטו מאתמול בחצות. צה"ל תקף כ-950 יעדי טרור ברצועת עזה, כ-300 מהם הותקפו מאתמול בחצות.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
6 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

תתביישו לכם
התמונה שהכנסתם צולמה בשבת, ונשלחה ע"י דובר צה"ל בעצם יום השבת, ככה זה נראה שאתם משתפים פעולה עם השמאלנים של וואלה

מה הולכים עשיו לעשות להיכנס רגלית או הפסקת אש

שיפסיקו כולם לבלבל ת'שכל….
נפלו 3 טילים בירושלים. אני בעצמי שמעתי 3 נפילות…
ואולי באמת היה אחד מהם שנפל בגוש עציון (הר חומה)
היה אחד בי-ם שנפל בין מלחה לתלפיות (כך היה כתוב בביפר) ואת הפיצוץ של זה שמענו… אוי… שמענו!!!
על החתום ירושלמי מבוהל, שמזדהה ומבין את תושבי הדרום.

הפסקת אש!

תרגע, זה ס"ה תמונת אילוסטרציה של פלאש 90

כן אפילו הרב הראשי לצה"ל נראה שם נראה לך שהיו נותנים לצלם בשבת

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו