Nati Shohat/Flash90

אל תצאו מהבית: העוצר הלילי נכנס כעת לתקפו • אז מה אסור לעשות?

שלושת לילות הגבלה עליהם הכריזו כדי לנסות ולצמצם התקהלויות העלולות להביא חלילה להתגברות התחלואה בישראל, נכנסו לתוקף בשעה זו • מה מותר לעשות, מה אסור והאם אתם יכולים רק לקפוץ דקה לשכן להעניק לו משלוח מנות? • כל הפרטים

בהתאם להחלטת הממשלה, בשעה זו (20:30) של ליל שישי, הלילה הראשון של חג הפורים נכנס לתקפו העוצר הלילי עליו הכריזו במטרה למנוע עליה בתחלואה בנגיף הקורונה חלילה בשל התקהלויות גדולות.

אבל רגע לפני שנספר לכם מה אסור לכם לעשות בשל העוצר הלילי, בשל אווירת 'ונהפוך הוא' נתחיל דווקא עם הדברים האסורים בכל שעות היום של פורים, בלי קשר לעוצר הלילי. כן כן. גם בפורים יש הגבלות.

אז מה אסור? ראשית כל, חל איסור להתקהל יותר מעשרה אנשים בחדר סגור או יותר מעשרים אנשים בשטח פתוח. למעט, מקומות הפתוחים לפי מתווה התו הירוק – כולל כמובן, בתי כנסת בהם שמעו הלילה את קריאת המגילה ברוב עם (מושג יחסי, כן?).

בנוסף לאיסור זה, בשעות העוצר הלילי, נוספו כמה איסורים והגבלות נוספות. רוצים לדעת מה? ראשית כל, אנחנו סומכים עליכם שביררתם מראש, אבל אם אתם לא זוכרים, אנחנו כאן לשירותכם.

אסור לכם לצאת מהבית למרחק של יותר מאלף מטרים (או קילומטר בודד. לשיקולכם), אלא אם אתם יוצאים לצורך חיוני. לחזור הביתה, מותר גם אחרי השעה 20:30.

בנוסף, במהלך השעות הבאות, עד לשעה 05:00 בבוקר, אסור לכם לשהות בבתים של אנשים אחרים. בנוסף, אסור לכם לערוך עכשיו מסיבה. בדיוק. הנמיכו את המוזיקה ותתפזרו מהר לבתים, לפני שיבוא שוטר. אם הוא יבוא, הוא יכול לקנוס אתכם בסכום של 500 ש"ח. לא נעים בכלל.

מפכ"ל המשטרה עדכן אתמול כי ברחבי המדינה יוצבו יותר מ-250 מחסומים ו-2,500 ניידות ייפרסו בכבישים. לדבריו, "משטרת ישראל תיערך בסוף השבוע לפי החלטת הממשלה בפריסה ארצית נרחבת".

בנוסף הודיעה המשטרה כי החל מהערב ובמהלך סופ"ש, יפרסו שוטרי אגף התנועה 24 מחסומים בפריסה ארצית, אשר יפעלו בין השעות 20:00 ועד לשעות הבוקר בכל יום (חמישי, שישי ומוצאי שבת).

פעילות המחסומים תתבצע בצירים הבינעירוניים המובילים לערים, אשר יצרו רצף חסימות בין השטח העירוני לבינעירוני, זאת במטרה לסייע בביצוע המשימה הלאומית ומימוש תכלית התקנות והשמירה על שלום הציבור.

לצד המחסומים, יפעלו במהלך שעות הסגר מאות ניידות ושוטרים, בביצוע סריקות על כלל הצירים ברחבי הארץ, תוך חסימות מדלגות לאיתור אזרחים שלא יפעלו עפ"י התקנות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו