תמונת אילוסטרציה • צילום: Yonatan Sindel/Flash90

משרד הבריאות סגר מאפיית מצות פיראטית: סכנה לבריאות הציבור

רופא מחוז חיפה, פרופ' שמואל רשפון, חתם על צו הפסקה מנהלי והזמנה לשימוע על צו זה של עסק לייצור מצות בעיר, בשל מצב תברואי ירוד בשטח העסק. שכן, לפי הודעת משרד הבריאות, סביבת העסק לא מאפשרת ייצור מזון בטוח לצריכה, ופעל ללא רישיון

משרד הבריאות מעדכן היום (ראשון) כי רופא מחוז חיפה, פרופ' שמואל רשפון, חתם על צו הפסקה מנהלי והזמנה לשימוע על צו זה של עסק לייצור מצות בעיר חיפה.

ההחלטה, בעקבות ביקורת שנערכה במקום, בהמשך לקבלת דיווח מאגף הפיקוח העירוני של עיריית חיפה על עסק פיראטי שנפתח ופועל בתנאים ירודים וללא ידיעת רשויות. בביקורת, כך לפי החלטת משרד הבריאות, נמצאו ליקויים חמורים רבים.

בין היתר נקבע כי יש מצב תברואי ירוד בשטח העסק, וסביבת העסק לא מאפשרת ייצור מזון בטוח לצריכה; מצב ירוד של תשתית העסק; ייצור מזון בניגוד לדרישות החוק ובתנאים לא מתאימים.

כמו כן, אין פיקוח מטעם בעל העסק על ייצור מזון המתבצע במקום. ובנוסף, העסק פועל ללא רישיון ייצור ורישיון עסק כנדרש בחוק וללא ידיעת משרד הבריאות.

רופא המחוז קבע כי ליקויים אלו מסכנים את בריאות הציבור באופן מידי, והודיע לבעל המאפייה כי "בגלל חומרת הסכנה ומיידיותה כמפורט מעלה אני מוציא את צו הפסקה מנהלי באופן מיידי בלי לתת לך קודם לכך את זכות השימוע".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו