העיתונאי אמנון לוי מודה: "הציבור החרדי לא צריך להתגייס"

"מאשימים את החרדים בכל אסון. צה"ל הוא מוסד חילוני מאד שלא מסוגל להתאים לחרדים. והאמירה של אפרים הלוי לא נותנת לי לישון" • דברים נוקבים ומפתיעים מפי אומרם

כשתקראו את השורות הבאות, לבטח תתקשו להאמין שמי שכתב אותם הוא העיתונאי אמנון לוי, מוותיקי אנשי התקשורת החילונית בישראל ומי שלא פעם תקף את הציבור החרדי.

בטור נוקב שכתב ל-YNET, הוא יוצא להגנת החרדים בצורה מפתיעה ויוצאת דופן.

JDN מביא את עיקרי הדברים:

"תערובת של בורות, פאניקה ושנאת הזר הפכה את החרדים לאם כל אסון במדינת ישראל.  החרדים אשמים בכול מה שהשתבש כאן. עד כדי כך שראש המוסד לשעבר, אפרים הלוי, אמר  שהוא מפחד מההקצנה החרדית יותר מאיראן. כשאני שומע את האיש אומר את השטויות האלו ואני חושב שהוא היה פעם מופקד על ביטחוננו, אני לא ישן בלילה רטרואקטיבית.

"שנים רבות אני עוקב אחרי החברה החרדית. נכון שנולדו שם כיסי קיצוניות, כמו למשל נשות הטאליבן, אבל אפשר להגיד עליהם שני דברים: הם קטנים, זניחים ומכוונים פנימה לחברה החרדית.

"תחת כל עץ רענן אתה שומע נהי ובכי חילוני. החרדים מקצינים. אוי ואבוי.  הם משתלטים לנו על החיים. הם גוזלים את כספנו (עוד אגדה מכוערת שמתעלמת מהעובדה שהציבור החרדי הוא העני ביותר בישראל), הם כופים עלינו את אורחות חייהם.

"האמת הפוכה, לדעתי. החילונים הם אלו שהקצינו. הם אלו שלא מוכנים לכבד את אמונת האחר. אם בעבר ניסו החרדים להשפיע על מה שילמדו בבתי הספר שלנו, היום אנחנו נלחמים על  מקצועות הליבה בבתי הספר שלהם.

"הסערה סביב שירת הנשים מצביעה על עובדה פשוטה: החרדים לא מסוגלים לשרת בצה"ל, כי  הוא מוסד חילוני מאוד, שלא מסוגל להתאים את עצמו אליהם. חרדי שמגיע לצבא נתקל  בשונותו הדתית מבוקר ועד ערב. מהכתובות הגסות בשירותים, ועד חוט העירוב הקרוע  שמסביב לבסיס, מענייני כשרות ועד ענייני צניעות. כדי שחרדי יוכל להתגייס, צריך הצבא  ללכת לקראתו בכל כך הרבה מקומות, שלא ברור אם הצבא מסוגל לזה, בלי לוותר על עקרונותיו שלו. וכאשר חרדים כבר משרתים בצה"ל, מה הם עושים שם? בדרך כלל הם משגיחי כשרות. בשביל זה הייתה שווה כל הטרחה?

"אחרי 63 שנים", מסיים לוי את טורו הנוקב ב-YNET, "הגיע הזמן שנבין שלא כולם מסוגלים להתגייס לצה"ל. הגיע הזמן להפסיק לרדוף את מי שלא שירת בצה"ל, ולאפשר לאנשים לתרום לחברה בארץ גם בדרכים אחרות".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

"ולאפשר לאנשים לתרום לחברה בארץ גם בדרכים אחרות" – ציטוט מסיום הכתבה הנוקבת.

צריך לבדוק היטב האם מר לוי, מתכוון לשירות אזרחי, או ללימוד התורה…

קראו עוד: http://www.jdn.co.il/news/27658

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו