ליברמן: כתב אישום בפרשת השגריר • התיק המרכזי נסגר

היועץ המשפטי לממשלה הודיע היום (חמישי) על החלטתו לגנוז את תיק החקירה המרכזי נגד שר החוץ אביגדור ליברמן ובמקביל הודיע על החלטתו להגיש כתב אישום בגין מרמה והפרת אמונים בפרשת השגריר.

כעת זה סופי: היועץ המשפטי לממשלה הודיע היום (חמישי) על החלטתו לסגור את תיק החקירה המרכזי שנפתח נגד ליברמן, אך יוגש כתב אישום בגין מרמה והפרת אמונים בכל הקשור למינויו של השגריר בבלרוס.

קרא עוד:

[postim]

היועץ המשפטי לממשלה הודיע היום אחר הצהריים על החלטתו להגיש כתב אישום נגד שר החוץ אביגדור ליברמן בגין מרמה, הפרת אמונים וקידום מחויבות אישית לפני חובותיו לציבור תוך ניגוד אינטרסים חמור.

בנוסף, הודיע וינשטיין על החלטתו לסגור את תיק החקירה המרכזי שעמד נגד ליברמן בו הואשם בקבלת כספים מחברות שהיו בשליטתו תוך שכיהן כאיש ציבור.

עוד לפני תקופה קצרה העריכו גורמים משפטיים שהיועץ המשפטי יחליט לסגור את התיק המרכזי מאחר ולא היו ראיות מספיקות שיובילו להרשעתו. מה גם שהעדה המרכזית בפרשה העידה לטובתו, דבר שטרף את הקלפים בפני החוקרים שנאלצו להרים ידיים.

למרות שוינשטיין יכל לסגור את התיק כבר במהלך הקיץ, הוא בחר בכל זאת לאפשר לחוקרים לנסות ולחקור עדים נוספים שמתגוררים בחו"ל אך כאמור, הניסיונות כשלו והיום הוא נאלץ להודיע על סגירת התיק.

מפרקליטיו של ליברמן נמסר כי הם מכבדים את החלטת היוע"מ לממשלה וכי הם שוקדים על לימודה.

התגובות במערכת הפוליטית להחלטתו של היועץ המשפטי לממשלה היו מגוונות:

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך את שר החוץ לרגל סגירת תיק החקירה העיקרי ואמר: "אני מאמין במערכת החוק בישראל ומכבד אותה. הזכות שהיא נותנת לכל אזרח בישראל באשר הוא להגן על עצמו מוקנית גם לשר ליברמן. אני מאחל לו שיוכיח את חפותו גם בנושא היחיד שנשאר".

שר החינוך גדעון סער בירך גם הוא את ליברמן ואמר: "מצערת העובדה כי השר ליברמן יועמד לדין בגלל ספיח שולי יחסית של תיק החקירה העיקרי שנסגר, ושעליו קיימים חילוקי דעות בקרב משפטנים".

ח"כ אחמד טיבי הגיב להגשת כתב האישום ואמר: "ליברמן לא ראוי לכהן אפילו כנספח בשגרירות, ולכן עליו להתפטר בגלל כתב האישום בגין מרמה והפרת אמונים. הוא היה ויישאר מפגע ציבורי ונזק סביבתי".

יאיר לפיד אמר בתגובה: "לא ייתכן שאדם שלדברי היועץ המשפטי לממשלה פגע מהותית בציבור ופעל בניגוד עניינים חמור מול חובותיו לציבור, ימשיך לכהן בממשלה ולייצג את ישראל בעולם".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו