כבאות והצלה מחוז צפון

פראמדיק מד"א: "מדובר בתאונת דרכים קשה מאוד – האוטובוס והרכב נפגעו קשות"

העדויות מהתאונה הקשה • עד ראייה: "ראינו אנשים פצועים, חלק בצידי הדרך, חלקם הצליחו לצאת" • מתנדב זק"א: "מדובר בזירה קשה ומזעזעת, עשרות ילדים מתהלכים על הכביש" • אם לאחד הילדים: "הילדים סביבו התחילו לבכות ולצעוק"

יצחק, עד ראייה לתאונה הקשה בכביש 89 סמוך לחורפיש, שיחזר את האיורע בראיון ל'חדשות 13' ואמר כי "האוטובוס נסע קצת לפנינו, פתאום נעצרה התנועה, לאט לאט הצלחנו לעבור וראינו את האוטובוס הפוך באמצע הכביש. ראינו את המסוק נוחת באזור. לפי מה שהבנו האוטובוס התנגש ברכב והתהפך, נראה לי זו הייתה מונית. ראינו אנשים פצועים, חלק בצידי הדרך, חלקם הצליחו לצאת , אולי הם עפו, אולי הזיזו אותם לשם. אני חושב שזה היה אוטובוס עם ילדים".

"לצערנו מדובר בחמישה מתים, פרמדיקים של מד"א קבעו את מותם ומדובר במספר ילדים", מסר מנכ"ל מד"א, אלי בין. "רוב הנפגעים שלא הגיעו לבית החולים עדיין מטופלים בשטח על ידי כוחות הרפואה. הפצועים קשה כבר עושים דרכם לבתי החולים נהריה ורמב"ם בחיפה ויתר הפצועים מטופלים חלקם בשטח וחלקם שוחררו כבר, חלקם הועברו להמשך מעקב בבתי החולים. הפעילות של פינוי מוסק נעשית בשילוב ובתיאום מול צה"ל".

פראמדיק מד"א קלוד עיסא סיפר: "מדובר בתאונת דרכים קשה מאוד. הגענו למקום בכוחות גדולים שכללו ניידות טיפול נמרץ, אמבולנסים, אופנועי חירום ומסוק מד"א. אוטובוס היה הפוך על צידו לרוחב הכביש והרכב המסחרי שנפגע קשות בחלקו האחורי היה בשול הכביש כש- 5 פצועים מחוסרי הכרה נלכדו בתוכו. תוך כדי פעולות החילוץ של נוסעי הרכב נאלצנו לקבוע את מותם של 4 מנוסעי הרכב, נהג הרכב נפצע באורח קשה ופונה תוך כדי טיפול רפואי לבית החולים במסוק. נהג האוטובוס חולץ כשהוא מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית קשה ולאחר בדיקות רפואיות נקבע מותו. 2 מנוסעי האוטובוס שנפגעו באורח קשה שכבו על הכביש כשהם סובלים מחבלות קשות בגופם ועשרות פצועים נוספים התהלכו בזירה. הענקנו להם טיפול רפואי בשטח, 2 הפצועים קשה פונו במסוק לבי"ח והפצועים קל פונו באמבולנסים וניידות טיפול נמרץ לבתי החולים בצפת ונהריה".

ברוך גולן מתנדב זק"א שמטפל בזירה: ״מדובר בזירה קשה ומזעזעת, כשהגענו למקום היתה המולה רבה, ראינו עשרות ילדים מתהלכים על הכביש סמוך לאטובוס שהתהפך על צידו לאחר התנגשות עם שני כלי רכב, מסחרי ופרטי".

"הרכב פרטי היה מרוסק לגמרי מעוצמת ההתנגשות, מתוך הרכב חולצו 4 נפגעים מתוכם 3 ילדים שנלכדו ברכב כשהם סובלים מפציעות קשות וללא רוח חיים, גבר נוסף כבן 45 נלכד מתחת לאוטובוס וחולץ כשהוא ללא רוח חיים, פראמדיקים של מד״א קבעו את מותם של ה5 במקום, ופינו יחד עם מסוקי צה״ל כ35 נפגעים לבתי החולים. צוות מורחב של מתנדבי זק״א צפון פועל במקום יחד עם שוטרי המז״פ ובוחני התנועה של המשטרה בטיפול בכבוד המת בזירה הקשה".

דובר משטרת ישראל אלי לוי אומר בריאיון ב'חדשות 12': "המשטרה נמצאת בזירה עם כוחות גדולים. כל מי שתכנן להגיע לאזור מתבקש לא להגיע לזירה. המטרה שלנו היא לפנות את הצירים כדי להגיע עם הפצועים, הזמן הזה קריטי. נסיבות התאונה נחקרות בשטח, מעורבים בה אוטובוס ועוד רכב פרטי ששימש להסעות. כרגע הציר צפוף ומקשה על עבודת הכוחות בשטח. אם יש כלי רכב ואנשים באזור – לא להגיע לשם, לתת לכוחות לפנות את הפצועים".

רב רשף אושרי מאמו, קמב"ץ תחנת כיבוי טבריה, אומר ב'גלצ': "אנחנו באירוע טראגי שהיו מעורבים בו מספר רכבים, בהם אוטובוס, רכב עבודה ורכב פרטי. לוחמי האש הגיעו למקום ופועלים לחלץ לכוד שנתקע מתחת לאוטובוס".

ח"כ מופיד מרעי, לשעבר ראש מועצת חורפיש, אמר בריאיון ל'כאן חדשות': "התאונה ממחישה את המרחק של חורפיש ממוקדי רפואה. מינימום חצי שעה מצפת או מנהריה, כשצריך גג עשר דקות. זה כביש שהורחב לאחרונה, אבל הוא באזור תלול, דרך קשה".

יוסי גולדמן חבר מועצת העיר חריש בתגובה לתאונה המחרידה בצפון: "התרחשה תאונת אוטובוס מחרידה בצפון ועליה נמצאים בין השאר ילדי בני עקיבא מחריש. אני קורא לכל הציבור להתפלל לרפואת הפצועים ובעיקר לגלות אחריות ולא להפיץ הודעות עם שמות או פרטים מהאירוע. אנו בעיריית חריש נעשה הכל כדי ללוות את המשפחות והפצועים".

אימו של אחד מהילדים שנפצעו בתאונה סיפרה ב'ערוץ 12' כי בנה פונה בשעה זו לבית החולים נהריה, מבוהל וסובל מכה חבלות. "הם היו בדרך חזרה מטיול", סיפרה: "הילד אמר לי שבאמצע שדיבר עם חבר שלו – האוטובוס התנגשו פתאום חזק מאוד, עשה כמה סיבובים והם נפלו. הוא איבד את הדברים שלו, הילדים סביבו התחילו לבכות ולצעוק".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו