הגל הרביעי בדעיכה: 505 חולים במצב קשה – שבעה נפטרו אתמול

Yonatan Sindel/Flash90

הגל הרביעי בדעיכה: 505 חולים במצב קשה – שבעה נפטרו אתמול

בשיעור חיוביים ממשיך את מגמת הירידה בהדבקה ועומד על 2.7% • מקדם ההדבקה גם הוא ממשיך לרדת, ועומד על 0.74 • 3,186 מאומתים חדשים אובחנו אתמול • פרופ' בליצר: "הירידה בתחלואה הקשה הגיעה בדיוק ברגע הקריטי"

משרד הבריאות עדכן היום (שלישי) את נתוני התחלואה בישראל מקורונה מהם עולה כי אתמול אובחנו 3,186 מאומתים חדשים מתוך 123,736 בדיקות שבוצעו. מדובר בשיעור חיוביים שממשיך את מגמת הירידה בהדבקה ועומד על 2.7%.

בחסדי ה', גם מספר החולים במצב קשה ממשיך לרדת ועומד היום על 505 חולים, מהם 198 מונשמים. 7,843 נפטרו לאחר שנדבקו בנגיף הקורונה, מתוכם שבעה אתמול.
מספר המאומתים הפעילים לקורונה בישראל עומד על 37,553. מקדם ההדבקה עומד על 0.74.

אתמול קיבלו יותר מ-51 אלף בני אדם את מנת הדחף השלישית שתאפשר להם להיכנס למקומות שפועלים בהתאם להגבלות. בנוסף, יותר מעשרת אלפים ישראלים קיבלו אתמול את החיסון הראשון נגד קורונה. מספרם של מקבלי החיסון השלישי בישראל מתקרב ל-3,600,000.

בתוך כך, פרופ' בליצר אמר היום ל'ווינט' כי "הירידה בתחלואה, מעצם טבעה, היא מהירה ודרמטית. אנחנו רואים את השפעת 3.5 מיליון המתחסנים בבוסטר, שמוגנים כרגע ברמה מירבית מהדבקה, מחלה ומחלה קשה. זה סוף סוף נותן את השפעתו".

לדברי בליצר, "העומס על בתי החולים ומכשירי האקמו עדיין לא ירד, אבל אין לזה לאן לעלות. אנחנו נמצאים על 50 עד 55 חולים עם אקמו, שזה המקסימום שהספיקה של מערכת הבריאות מאפשרת. הירידה בתחלואה הקשה הגיעה בדיוק ברגע הקריטי".

בליצר התייחס לדיון בקבינט הקורונה בו הציעו מומחי משרד הבריאות הקלות בתו הירוק שנדחו על ידי השרים ואמר: "אני חייב להודות שלא ידעתי על הצעת משרד הבריאות בישיבה. למדתי עליה תוך כדי הישיבה, ולא תמכנו בכך. משרד הבריאות לא הציע הקלות היום – אלא אמר שצריך להתחיל להיערך עכשיו, למקרה שתהיה ירידה מתמידה בהדבקות ותחלואה קשה ולא נראה עלייה משמעותית בגלל פתיחת הלימודים. מטבע הדברים צריך להיערך לכך. מתי יהיו הקלות? בערך 10 ימים אחרי החזרה ללימודים יהיו אינדיקציות ראשונות אם יש קפיצה או לא".

"אם אין קפיצה, אני גם בדעה שצריך לבצע התאמות של מסגרות לתו הירוק", הוסיף פרופ' בליצר. "אני חושב שלא נחזור על השגיאות שעשינו פעמיים ונזנח את אמצעי ההגנה הבסיסיים ביותר, כי אנחנו מבינים שהקורונה נשארת איתנו. כמו שהפתיע אותנו זן אלפא בסוף 2020 וגרם לגל השלישי, וכמו שהפתיע הדלתא ביוני 2021 וגרם לגל הרביעי, אנחנו צריכים לעבור לחיים יחד עם הקורונה עם איזשהו איזון. מינימום הפרעה למשק, אבל בלי זניחה מוחלטת של אמצעי ההגנה".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

מספר החולים קשה בדעיכה כי הן פשוט מתים

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו