Yonatan Sindel/Flash90

הקבינט אישר: התו הירוק החדש שוב נדחה – תו סגול במסעדות בחוץ

קבינט הקורונה החליט כי בשל הבעיות הטכניות, התו החדש הכולל למעשה חובת חיסון שלישי וסריקת ברקוד ייכנס לתוקף רק בעוד 11 יום. בנוסף החליטו השרים כי מיום שני יבוטל התו הירוק בחללים פתוחים במסעדות ובבריכות שחייה מקורות

חברי קבינט הקורונה אישרו הערב (רביעי) במשאל טלפוני את ביטול התו הירוק בחללים פתוחים במסעדות ובריכות שחייה מקורות. לפי ההחלטה, יוחל במקומות אלה מתווה התו הסגול החל מיום שני הקרוב.

כמו כן אישרו השרים כי באטרקציות בחלל פתוח (טיולי ג׳יפים, קיאקים) יוחל מתווה התו הסגול החל מיום שישי הקרוב. ההחלטה בעניין חדרי כושר תתקבל בהמשך, עד אז לא חל שינוי.

עוד אישרו השרים כי בשל מגבלות טכניות וקשיים בקרב אוכלוסיות מיוחדות, בשלב זה סריקת התו הירוק על ידי ברקוד תדחה ויחול גם התו הירוק הקיים. האכיפה לסריקה בברקוד תחל רק ביום ראשון בעוד כשבוע וחצי.

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה רז נזרי אמר ביום שני בדיון שנערך בנושא בוועדת החוקה של הכנסת הבהיר כי כרגע אין כלל אפשרות לאכוף את התו הירוק החדש. "מאחר שלתו הירוק הישן אין תוקף משפטי, אי אפשר משפטית להציג אותו, והוא למעשה לא בתוקף", אמר אז נזרי.

לבסוף אישרה ועדת החוקה את התו הירוק החדש לשלושה ימים בלבד. בעקבות ההחלטות שהתקבלו הערב במשאל הטלפוני של חברי קבינט הקורונה, תתכנס מחר הוועדה שוב כדי לאשר את התקנות החדשות.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו