צילום: קובי גדעון/ לע"מ

"היעד – הכפלת ההתיישבות ברמת הגולן": 99 מגרשים ישווקו ברמת טראמפ

בנט הצהיר כי "היעד של ממשלת ישראל הוא הכפלת ההתיישבות ברמת הגולן והקמת שני ישובים חדשים". בתוך כך, שר הבינוי והשיכון צפוי להכריז היום שרשות מקרקעי ישראל תשווק 99 מגרשים לבנייה ברמת טראמפ במהלך שנת 2021

ראש הממשלה, נפתלי בנט, השתתף היום (שני) בוועידת הגולן לכלכלה ופיתוח אזורי של העיתון "מקור ראשון", במתחם רוח הגולן בחיספין. בנט הצהיר כי "היעד של ממשלת ישראל הוא הכפלת ההתיישבות ברמת הגולן והקמת שני ישובים חדשים".

ביחס למצב הביטחוני באזר אמר: "אנחנו עוקבים מקרוב מאוד אחר הנעשה בסוריה ואחר זיקתה לאיראן. נמשיך לפעול היכן שנדרש, ומתי שנדרש, באופן יזום ויומיומי, כדי לקפל את הנוכחות האיראנית בסוריה. אין להם מה לחפש שם. ההרפתקה שלהם על גבולנו הצפוני צריכה להסתיים". בנט הבהיר כי "עמדתנו בעניין רמת הגולן לא קשורה במצב בסוריה. גם במצב שבו העולם משנה כיוון בנוגע לסוריה או ביחסו לאסד, אין לזה שום קשר לרמת הגולן. רמת הגולן ישראלית, נקודה".

לגביי יישוב האזור אמר בנט: "בעולם שמאפשר עבודה מרחוק, כשמשפחות רבות רוצות מרחב, איכות חיים, קירבה לטבע ותחושת קהילתיות – אמורה להיות נהירה המונית לרמת הגולן, ואנחנו בממשלת ישראל צריכים לעודד אותה ולסייע למי שרוצה לקבוע פה את חייו – בכל דרך".

"רמת הגולן היא יעד אסטרטגי. הכפלת ההתיישבות היא היעד של ממשלת ישראל", הוסיף בנט. "ההנחייה שלי בהקשר הזה היא חד-משמעית. בעוד 6 שבועות נקיים פה ישיבת ממשלה שבה נאשר תכנית לאומית לרמת הגולן. מטרתנו היא להכפיל, ואז שוב להכפיל, את מספר התושבים ברמת הגולן. הכפלת ההתיישבות, הקמת שני ישובים חדשים, מקומות תעסוקה, ויותר השקעה בתשתיות".

בתוך כך, שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין, צפוי להכריז היום שרשות מקרקעי ישראל תשווק 99 מגרשים לבנייה ברמת טראמפ במהלך שנת 2021. כזכור, הממשלה הקודמת הסבה ביוני 2019 את האחזות הנח"ל הוותיקה שבדרום הרמה על שמו של הנשיא האמריקני הקודם, לאחר שזה הכיר בריבונות ישראל על רמת הגולן.

עד כה מתגוררות במקום רק 20 משפחות בדיור זמני. שיווק המגרשים יקבע לראשונה את רמת טראמפ לטווח הארוך.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו

Hide picture