ד"ר אלרעי פרייס מסבירה מדוע חוששים מאומיקרון: "זיהינו סיכון"

ד"ר אלרעי פרייס מסבירה מדוע חוששים מאומיקרון: "זיהינו סיכון"

ראש שירותי בריאות הציבור הסבירה כי מדובר בזן "שהדליק לנו נורות אדומות" בין היתר בשל "אוסף מוטציות במקומות אסטרטגיים". עם זאת היא הרגיעה ואמרה: "אנחנו לא ממליצים על סגירת נתב"ג ואין המלצה על הגבלות"

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ד"ר שרון אלרעי פרייס, התייחסה בסוף השבוע לווריאנט החדש של נגיף הקורונה, אומיקרון, שהתגלה בדרום אפריקה. ד"ר אלרעי פרייס הסבירה מדוע משרד הבריאות הישראלי ובכלל חוששים דווקא מהזן הנוכחי.

"זה זן שהתפתח מאוד מהר, בדרום אפריקה הוא עלה בצורה מאוד מהירה בקרב הריצופים", אמרה אלרעי פרייס בראיון ל'חדשות 13', "זה מה שהדליק לנו את הנורות האדומות. אנחנו עוקבים אחרי וריאנטים כל הזמן ואנחנו רואים התפשטות מאוד מהירה של הווריאנט הזה".

לגבי החשש הבריאותי מאומיקרון אמרה כי "בווריאנט יש אוסף מוטציות במקומות אסטרטגיים שעלולים לגרום לכך שהוא יהיה יותר בעייתי מבחינתנו. השילוב של שני הדברים האלה גורם לנו להתייחס אליו בחומרה".

לגבי אופציה של עמידות לחיסון הבהירה בכירת משרד הבריאות כי "אנחנו לא יודעים מספיק על איך יגיב לחיסון. האנשים שחשודים לוריאנט ומחוסנים נמצאים במצב טוב וקל. אני הייתי מסיקה מכך שהחיסון עובד וממליצה ללכת להתחסן. אנחנו רואים שהמחוסנים עם החשד לווריאנט הם במצב קל".

ראש שירותי בריאות הציבור ניסתה להרגיע ואמרה: "שלומנו בסדר. אנחנו זיהינו פה משהו שעלול לסכן את בריאות הציבור ואנחנו מגיבים אליו מהר ובזמן ובשלב מוקדם. צריך רק לשמור על זהירות".

אלרעי פרייס הרגיעה את החששות מסגרת השמים: "נתב"ג לא ייסגר", אמרה והוסיפה, "אנחנו לא ממליצים על סגירת נתב"ג. עם זאת, יש מדינות באפריקה מהן יש סכנה ואנחנו לוקחים טווח סכנה אז הן הופכות להיות מדינות אדומות. אנחנו אומרים לישראלים שלא כדאי לנסוע כי אנחנו לא יודעים איפה זה מסתובב בעולם".

עד כה התגלו בישראל 4 מקרים של הוריאנט החדש וכרגע אין המלצה על הגבלות לציבור אלא בעיקר פעילות ממוקדת במטרה למצוא את המגעים של הנדבקים ולעצור את ההתפשטות, כל לדברי אלרעי פרייס שהמליצה לילדים להתחסן ולציבור לעטות מסכות באירועי חנוכה ולהקפיד על התו הירוק.

5 1 הצבעה
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

חוששת מאוד !!! מה עם אכיפה בתחבורה הציבורית !? באוטובוסים אים שום אכחפה מלאים אחד על השני אז תפסיקו כבר לבלבל את השכל

באוטובוסים אין אכיפה בכלל מלאים לגמרי נוסעים יושבים ועומדים אחד על השני ממש הזוי

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו