מבקר המדינה הגיש את דו"ח השלטון המקומי לכנסת

מבקר המדינה הגיש היום (ג) לכנסת דו"ח על השלטון המקומי • יו"ר הועדה לביקורת המדינה: על הרשויות המקומיות לשפר כל העת את התנהלותו ותפקודו כדי לתת את מיטב השרות לאזרחים

מבקר המדינה, השופט (בדימוס) יוסף שפירא, פרסם היום (שלישי) דו"ח על הביקורת בשלטון המקומי לשנת 2010-2011.

קרא עוד:

[postim]

יו"ר הועדה לביקורת המדינה. ח"כ אורי אריאל (הבית היהודי) אמר עם הגשת הדו"ח, כי "השלטון המקומי הוא הקשר הראשון והאינטנסיבי של האזרח עלם השלטון, ועליו לשפר כל העת את התנהלותו ותפקודו כדי לתת את מיטב השרות לאזרחים. ניקיון-כפיים, יעילות ושקיפות הם יסודות הכרחיים ברשויות המקומיות".

בין הנושאים המערכתיים הכלולים בדו"ח פעילות רשויות מקומיות למניעת אלימות ברחובות ובבתים והטיפול בנפגעיה – כולל במגזר הערבי, תחזוקת כבישים שבתחומי הרשויות המקומיות, וכן סל השירותים המוניציפאליים וקביעת רמת השירות לתושבים.

כמו כן הוכן דו"ח מיוחד על העיר לוד לבקשתה של הוועדה לענייני ביקורת המדינה של הכנסת. זאת, נוכח ניהול כושל, העדר אכיפה ושיעורי פשיעה גבוהים, למרות משאבים רבים שהממשלה השקיעה בה.

דו"ח מיוחד נוסף פורסם על עיריית נצרת-עילית – בו ממצאי הביקורת מלמדים על ליקויים מהותיים בתפקוד העירייה ועל קיומה של מערכת יחסים עכורה בין ראש העיר לבין אנשי הדרג המקצועי.

בין הנושאים הממוקדים שבהם עוסק הדו"ח פעולות עיריית תל אביב למניעת נפגעי בטיחות בתחנות דלק, הגנת הסביבה ע"י איגוד ערים אזור מפרץ חיפה, וניהול פרויקט האצטדיון העירוני "אצטדיון דוחא" ע"י עיריית סכנין.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו