ראש הממשלה נתניהו על הגרי"מ לאו: "הרב שלי"

נתניהו קיים הערב במעונו הרשמי מפגש נוסף של "חוג התנ"ך" | המרצה ידיד משפחת נתניהו הרב ישראל מאיר לאו, רב העיר תל אביב - יפו

חוג התנ"ך של ראש הממשלה מחדש מסורת שנוסדה ע"י ראש ממשלת ישראל הראשון דוד בן-גוריון ז"ל ונמשכה בימיו של רה"מ מנחם בגין ז"ל.

קרא עוד:

[postim]

הערב (שלישי) התמקד השיעור השלישי בפרשת שמות. בפתח הדברים אמר ראש הממשלה נתניהו: "בפרשת השבוע כתוב 'ויקום מלך חדש על מצרים'. כמו אז גם היום. במצרים התחלף השלטון, בסוריה מתערער השלטון וזה יכול לקרות גם בשטחי הרשות הפלסטינית ביהודה ושומרון. כל מי שעיניו בראשו יודע שהחמאס יכול להשתלט על הרשות הפלסטינית. זה יכול לקרות אחרי הסדר, זה יכול לקרות גם לפני הסדר, כמו שקרה בעזה. לכן, בניגוד לקולות שאני שומע בימים האחרונים שמאיצים בי לרוץ קדימה, לוותר, לסגת, אני חושב שבתהליך המדיני צריך לנהוג באחריות ולא בבהילות, בפיכחון ולא בחיפזון. אחרת יקום פה בסיס טרור איראני שלישי בלב הארץ. את השלום משיגים רק כשמבטיחים את הביטחון".

"אנחנו ספגנו את התנ"ך לא רק בבתי הספר אלא מהמשפחות. החוג הזה נקרא על שמו של חמי, שמואל בן ארצי זכרונו לברכה, שכידוע לכם היה חוקר תנ"ך, אוהב תנ"ך ומורה לתנ"ך, מהמופלאים שהיו בארץ ישראל, וראו שהמסורת הזאת שהוא הנחיל כאן לבנינו תונחל לכל ילדי ישראל".

אני חושב שזה הבסיס של המורשת שלנו וזה גם הבסיס של ההשראה שלנו לעתיד. ואת התובנה הזאת חולקים כל מי שנמצא כאן בחוג הזה. אנחנו מתברכים היום בשני משתתפים חדשים. האחד, ידידנו, ידיד המשפחה, המוערך על ידי כל עם ישראל, הרב הראשי לשעבר הרב ישראל לאו שהוא היום הרב הראשי של תל אביב-יפו, אבל מבחינתי הוא תמיד הרב שלי, ואני מקבל אותו בברכה ומחכה לשמוע את הדברים שלו על הפרשה החשובה שנקרא השבוע. וגם הרב הצבאי הראשי תא"ל רפי פרץ, שהוא גם רב וגם טייס, העמיד דורות רבים של תלמידים.

"היום אנחנו נמשיך במנהגנו לקרוא טקסט ולדון בו. ומתוך הדיון, כמסורת עמינו, עולים הדברים השונים. וכך יהיה גם בפרשת שמות החשובה ונדון בזה. כמובן שיש אקטואליה בכל מה שאנחנו קוראים ויש גם המשכיות".

כזכור נשיא המדינה, שמעון פרס, עורר סערה פוליטית השבוע כשקרא לחידוש התהליך המדיני. פרס הוסיף כי בעיניו, אבו מאזן הוא פרטנר לשלום ומתח ביקורת מרומזת על מדיניות הממשלה. בליכוד מיהרו לתקוף את פרס על דבריו, בעוד שבשמאל תמכו בו.

מספר מועמדים לכנסת בבחירות הקרובות, בהם יו”ר תנועת יש עתיד, יאיר לפיד, ויו”ר ‘התנועה’, ציפי לבני, קראו לחידוש המשא ומתן עם הפלסטינים. לפיד אף הצהיר כי יתנה את הצטרפותו לממשלה בחידוש התהליך המדיני.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו