שמונה ימים לבחירות | מכון דחף ערך סקר עם פילוח הגילאים

סקר מפתיע של ידיעות אחרונות ממנו עולה כי 7% מהצעירים יצביעו ל'כוח להשפיע' | מה יצביעו המבוגרים, ולאן נדדו קולותיהם של בוחרי קדימה

עשרה ימים נותרו עד ליום הבחירות, אך מסתבר כי קולות רבים צפים וטרם החליטו איזה פתק הם ישלשלו בקלפי בשבוע הבא. סקר מפתיע נערך בימים העשירי והתשיעי החודש על ידי 'מכון דחף' בניהולה של מינה צמח, בהזמנת "ידיעות אחרונות, הסקר מבוסס על תגובותיהם של אלף מרואיינים, מדגם המייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל. רוב המנדטים שקיבלה קדימה ב-2009 עוברים אל העבודה ואל יש עתיד. גם התנועה בראשות ציפי לבני זוכה לנתח מכובד מקולות אותם מאוכזבים. 5% מהם חוזרים ומצביעים למפלגות הימין.
קרא עוד:

[postim]

פילוח המצביעים בקרב העולים החדשים מראה כי רובם יעניקו את קולם לרשימה המשלבת בין הליכוד לישראל ביתנו. פילוח ההצבעות של מצביעי ישראל ביתנו מ-2009 מראה כי רק 61% מהם ממשיכים להצביע לליברמן: 4% יצביעו עבודה, 4% יצביעו לבית היהודי, 4% יצביעו ליש עתיד, 2% יצביעו לתנועה ו-1% לקדימה.

18% מהנשאלים טרם החליטו למי להצביע. המשמעות בפועל היא – 21 מנדטים חופשיים שיכולים להכריע את הבחירות לכאן או לכאן. פילוח אותם קולות מעלה כי 24% מהם נוטים להצביע למפלגות המרכז-שמאל, ואם אכן יעשו זאת הם עשויים להוסיף להן לפחות חמישה מנדטים.

מנגד, 19% מהמתלבטים נוטים להצביע למפלגות הימין – לליכוד ביתנו או לבית היהודי וקולם עשוי להיות שווה ביום ההצבעה לכל הפחות ארבעה מנדטים. כמעט כל שאר המנדטים האבודים, 13 במספר, שהם 55% מקולות המתלבטים בסקר, עדיין אינם יודעים לומר בוודאות מהי נטיית לבם.

ההפתעה הגדולה היא בקרב הצעירים בקרב הצעירים – לראשונה בחייהם שומר נפתלי בנט על כוחו היחסי באוכלוסייה. הכוכב המפתיע בקרב קבוצת המצביעים הזו הוא הרב אמנון יצחק ממפלגת "כח להשפיע", שבסקר הכללי כלל אינו עובר את אחוז החסימה אך כאן זוכה ללא פחות מ-7% מהקולות. מפלגה נוספת שמזנקת בקרב הצעירים היא מרצ, עם 13% מהקולות יותר מכפול בהשוואה לסקר הכללי. הליכוד ביתנו לעומת זאת נחלש כמעט בחצי בקבוצת גיל זו.

בגילאים המבוגרים יותר התמונה מעט שונה: בקרב בני 34-25 המפלגות המובילות הם הבית היהודי העבודה והליכוד ביתנו.

בקרב בני 44-35 חזקות הליכוד ביתנו, העבודה ויש עתיד.

בקרב בני 54-45 בולטות הליכוד ביתנו, הבית היהודי והעבודה.

בקרב בני 65-55 מנצחות הליכוד ביתנו, יש עתיד והעבודה, ואילו בקרב בני 65 ומעלה ניכר כוחן של הליכוד ביתנו, העבודה, יש עתיד ומרצ.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

"כח להשפיע" זה הדבר!!!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו