בנימין נתניהו משיב להאשמותיו של אהוד אולמרט

ראש הממשלה מר בנימין נתניהו מגיב לדברי אהוד אולמרט "זוהי אמירה תמוהה וחסרת אחריות ואני וודאי לא אכנס לפרטי הוצאות הביטחון שלנו" | אני מנצל את ההזדמנות הזאת לאחל פעם נוספת איחולי החלמה לרב עובדיה",

נתניהו משיב אש: לאחר המתקפה של ראש-הממשלה לשעבר אהוד אולמרט על ראש הממשלה בנימין נתניהו, הגיב הבוקר נתניהו בגלי צה"ל (א') לדבריו של ראש-הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בסוף השבוע שעבר, שלפיהם, הממשלה האחרונה הוציאה 11 מיליארד שקלים על "הזיות- ביטחוניות" בסוגיה האיראנית.

קרא עוד:

[postim]

"זוהי אמירה תמוהה וחסרת אחריות ואני וודאי לא אכנס לפרטי הוצאות הביטחון שלנו", אמר נתניהו, "פיתחנו יכולות התקפיות והגנתיות בזירות קרובות ורחוקות. אני חושב שההשקעה הזאת חשובה למדינת ישראל כמו ההשקעה שהשקענו בגדר, בעזרתה עצרנו את המסתננים, וכמו ההשקעה בכיפות ברזל להגן על אזרחי ישראל בדרום ובמרכז, וחיזקנו מאוד את היכולות השונות של צה"ל, המוסד והשב"כ".

לשאלה האם – אולי ראוי שהציבור ידע כמה כסף הושקע בהגנה מפני התחמשות גרעינית של איראן ערב הבחירות? נתניהו השיב ,"אני חושב שהדבר האחרון שאנחנו צריכים לעשות זה להיכנס לפרטי תקציב הביטחון אנחנו לא נהגנו כך ואסור שננהג כך", ענה ראש הממשלה, "אבל הכספים שהשקענו, ואני לא מתייחס לסכומים, הם למען מטרה נעלה". נתניהו הוסיף ואמר כי מדינת ישראל צריכה לעשות כל שביכולתה לעצור את איראן מלהשיג נשק גרעיני: "זאת הייתה ותישאר המשימה מספר אחת שלי כראש ממשלה ומי שלא מבין שזה האיום החמור ביותר של ישראל, אני חושב שלא יכול להנהיג את ישראל". "האיומים לא נעלמים, אתה יודע, הם רק נערמים. ולמדינת ישראל היום, אחרי ארבע שנות כהונתי, יש יכולות שלא היו לה קודם".

עוד נשאל נתניהו האם יכול להיות שגורמי ביטחון או אוצר, גורמים מכהנים, מדליפים מידע לראש ממשלה לשעבר? "אני לא יודע מה הם מדליפים. המספרים האלה אינם מדויקים וודאי שהקביעה איננה מדויקת. משום שזה אינו בזבוז, זה השקעה בביטחון ישראל. וראינו את זה כבר, ראינו את התפקוד של המערכות השונות, חלק בעמוד ענן וראינו פעולה התקפית טובה מאוד שנעשתה באחריות, לא בפזיזות. וראינו עכשיו שקט, אנחנו רואים עכשיו שקט בגבול עזה שלא ראינו שנים.

אולמרט התכוון להכנות אופרטיביות לקראת תקיפה באיראן

"אולמרט מדבר על הרבה דברים שאני לא יכול לפרט אותם, המשיך נתניהו ואמר בראיון, אני גם לא אומר מה עשינו ומה נעשה בהמשך. אני רק אומר לך שאחד הדברים שאנחנו אומרים על עצמנו שיש לנו את הזכות המלאה להגן על עצמנו. אין זכות בלתי יכולת. אין דבר כזה שנהיה, נגן על עצמנו באופן כללי באיזה אמירה כללית, בלי שנפתח את היכולת, העוצמה והמוכנות. אתה יודע במזרח התיכון, אתה תשרוד פה רק אם אתה תהיה חזק. אתה תהיה חזק רק אם אתה מוכן, אנחנו בנינו מוכנות ועוצמה. בארבע השנים האחרונות אנחנו חיזקנו יכולות צבאיות ואחרות וגיסנו את העולם לסנקציות נגד איראן, ואני אגיד לך דבר אחד שאולי לא מובן – אני עשיתי שני דברים שלא היו קיימים במידה רבה כשנכנסתי לראשות הממשלה: גייסתי את העולם לסנקציות בינלאומיות נגד איראן ובניתי מוכנות".

"אבל אחד קשור בשני, משום שאין בירה שביקרתי בה שלא דיברתי עם המנהיגים שם ושכנעתי אותם כמיטב יכולתי להצטרף לסנקציות לאיראן ורבים מהם אכן הסכימו, אם לא כולם, כיוון שהם ידעו שאנחנו מפתחים יכולת של תקיפה עצמאית. אם יש דבר אחד שהביא יותר מכל דבר אחר את העולם להטיל את הסנקציות החריפות על איראן זה הידיעה שאנחנו רציניים, שאנחנו נחושים להגן על עצמנו במקרה הצורך ביכולות עצמאיות.

לסיום נשאל נתניהו 'אבל אם בסופו של דבר לא עשינו את זה בשנת ההכרעה, בשנת 2012, למה שהעולם ימשיך להאמין לנו?' "קודם כל איראן נעצרה כרגע, לפני הקו האדום שהתוויתי באו"ם, והאתגר עוד לפנינו. אני אף פעם לא אמרתי שהיעד הושג. אני אמרתי שפעלנו הרבה גם במוכנות עצמית וגם בגיוס העולם, אבל כולנו – ישראל, ארה"ב ומדינות אחרות – עומדים מול המשימה המשותפת לעצור את איראן מלהשלים את תוכנית הגרעין שלה.

ראש-הממשלה התייחס לראשונה לביקורת שהטיחו בליכוד על נשיא המדינה, שלפיה פרס מתערב במערכת הבחירות ומנסה לגבש גוש מרכז-שמאל שיפיל את ממשלת הליכוד: "אני לא יכול לאשר דבר כזה, אני מעריך את הנשיא, אני מעריך שהוא פועל בדרכים שלו למען המטרה המשותפת שלנו. זה השגת ביטחון ושלום למדינת ישראל", אמר ראש הממשלה, "אני משוחח עם הנשיא בתדירות גבוהה מאוד כולל אתמול. ואנחנו מנסים יחד לגבש לפחות הבנה משותפת מהם הדברים החשובים למדינת ישראל. לא תמיד אנחנו מסכימים אבל אני חושב שאנחנו מסכימים ביד ויודעים לכבד אחד, איש את ראהו, בזה שאנחנו רוצים באמת את הטוב ביותר, הבטוח ביותר למדינת ישראל. אני וודאי עוסק בזה כל הזמן, אני יודע שגם הנשיא מחוייב לזה".

בתגובה לפניית אריה דרעי בערוץ 2 שביקש מנתניהו לסגור על תנאים לכניסה ש"ס לממשלה כבר היום – נתניהו אמר כי הוא לא מקים קואליציות עכשיו. "קודם כל, אני מנצל את ההזדמנות הזאת לאחל פעם נוספת איחולי אחלמה שלמה לרב עובדיה", פתח נתניהו באיחולים למנהיג הרוחני של ש"ס שעבר אירוע מוחי קל. "אני מבקש את המנדט מאמון הבוחר כדי לכהן פעם נוספת כדי לכהן כראש ממשלה של ישראל. ולאחר שאבחר אני אעסוק בשאלות האלה". כרגע הוא מבקש דבר אחד – ממשלה חזקה. "אני צריך ממשלה חזקה, כדי שאהיה ראש ממשלה חזק שמסוגל להצליח בנושאים הביטחוניים, הכלכליים, החברתיים, אני צריך ממפלגת שלטון גדולה וחזקה מאחורי. זאת הדרך היחידה בעצם למלא אחר המטלות והמשימות העומדות לפנינו".

"אני לא בונה קואליציות, ואני לא מנסה לאפיין אותן – אני חושב שכלל שהליכוד ביתנו יהיה גדול יותר כך ייטב למדינת ישראל. אני חושב שהמבנה הקואליציוני יהיה הרבה יותר יציב, שאנחנו נהיה פחות נתונים לכל מי דרישות בלתי סבירות של מפלגות קטנות וסקטוריאליות. ואנחנו נייצג את האינטרסים המרכזיים של כל אזרחי מדינת ישראל. לכן את הקואליציה נקים, כך אני מקווה, מתוך מפלגת שלטון גדולה – זה אגב לא רק אינטרס שלי או של חברי בליכוד, לדעתי זה אינטרס של הרוב המכריע במדינת ישראל".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו