אוי לאותה בושה: צה"ל החליט להשמיט את שם השם ממי שברך לחללי צה"ל

 

הוועדה המיוחדת שהקים הרמטכ"ל העבירה את המלצתה לאחר שבחודש יוני החליט הרמטכ"ל, בני גנץ, לשנות הנוסח ל"יזכור אלוקים", כפי שנקבע בפקודת מטכ"ל, כדי לקבוע נוסח אחיד, לאחר שבטקסים השונים הנערכים בצה"ל הוקראה התפילה בגרסאות שונות.

החלטה זו עוררה סערה ציבורית עזה, בעיקר בקרב משפחות שכולות לא דתיות, אשר קראו לרמטכ"ל לשנות שוב את הנוסח. בעקבות המהומה הציבורית הורה הרמטכ"ל, בני גנץ על הקמת ועדה שתדון ותמליץ על נוסח יזכור אחיד.

הוועדה, בראשותו של האלוף במילואים ישי בר, ובהשתתפותם של הרב הצבאי הראשי תת אלוף רפי פרץ, קצין חינוך ונוער ראשי אלי שרמייסטר ורמ"ח נפגעים אל"מ יאיר בן שלום, קיבלה את ההחלטה כי השם "אלוקים" יוסר מהנוסח ובמקומו יתווסף "יזכור עם ישראל". זאת, בניגוד לנוסח המקורי שנקבע בפקודת מטכ"ל שתוקנה ב-1969.

הרב הראשי, תא"ל רפי פרץ, טען בדעת מיעוט שאין זה נכון להשמיט את שם ה' מנוסח היזכור. "הרב איננו יכול, מבחינה מוסרית-דתית, להצטרף להמלצת הרוב. לו דעתו הייתה נשמעת, הוא היה מציע לאמץ אחת משתי החלופות האלה: שינוי הפתיח ל'יזכור עם ישראל ויזכור אלוקים', או לחלופין, אימוץ דעת הרוב, היינו, הנוסח הממלכתי – 'יזכור עם ישראל' – תוך הוספת תפילת היזכור, המפורטת בסידור התפילה, כמרכיב נוסף של טקסי הזיכרון השונים".

 

 

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו