שובר שוויון | הקשיים בהקמת הממשלה הבאה

ביום שאחרי על הקשיים של ממשלת נתניהו | שמעון פרס רוצה ממשלת אחדות לאומית | ועל העלייה של החרדים

ישראל התעוררה לבוקר מסובך בוקר המקשה על טובי המתמטיקאים לערוך איזו משוואה כזו שתכניס את כולם תחת מטריה אחת. הכיוון הוא שוויון בין הגושים. עכשיו הכדור נמצא במגרש של המפלגות השונות הם יצטרכו ללכת לנשיא ולהמליץ לו על מי להטיל את מעשה המרכבה. נתניהו יטען כי הוא הראוי והסיבה לכך שהוא המפלגה הגדולה. אלא, שלפרס זיכרון ארוך והוא זוכר גם זוכר את מעשה המרכבה האחרון שהוא הטיל עליו על אף העובדה שהוא לא היה המפלגה הגדולה.

קרא עוד:

[postim]

בקדנציה הקודמת עמדה לזו טענת הגוש. זוכרני כיצד טענו בפני בלהט רב מדוע הנשיא חייב להכריע על פי גושים. היום אותם טוענים מסבירים בדיוק הפוך. אלא, שסמוך לכתיבת שורות אלו קיימתי שיחה עם מקורבים לנשיא שמעון פרס.

פרס מעדיף שלא לעסוק בפוליטיקה באופן ישיר הוא חי אותה, נושם אותה, ואוכל אותה מסבירים מקורביו אלא שהמעמד מחייב אותו להישאר ניטראלי, את שיחות הסלון שיקיים בבית הנשיא הוא יעשה כמה שיותר רחוק מעין התקשורת. הוא מעדיף לרקוח במטבח הפוליטי שלו תבשיל מסוג כזה שריחו לא יגיע למרחקים.

מקורבי פרס טוענים בפני שפרס ינסה לשכנע את ראשי המפלגות על הליכה לממשלת אחדות לאומית. לפרס ולממשלות האחדות היסטוריה ארוכת שנים סוג של געגוע הוא רוצה לראות את ביבי מתבשל איתם. ממשלת אחדות לאומית כמוה כזוג העומד לפני גירושין ובית הדין כופה עליו שלום בית. נתניהו יתקשה לתפקד והיכולת שלו להוציא את העזים מהקואליציה העתידה תדמה יותר לאדם המבקש להסיר קוץ באמצעות כפפת אגרוף.

הסבירות וההערכה כי בעוד כשנה שנתיים נמצא את עצמנו במערכת בחירות נוספת כאשר האתגרים יהיו בא קשים לא פחות. אפשר שהחדשות הטובות של תוצאות הבחירות הם דווקא הורדת שינוי שיטת הממשל מסדר היום הציבורי. באם המפלגות החרדיות לא היו לשון המאוזניים נתניהו היה מרכיב ממשלה ללא חרדים ואת התוצאות ההרסניות שלהם כבר היינו חשים בחודשים הקרובים את הגזרות שישפיעו על עולם התורה ועל הציבור הדתי והחרדי.

אלא, שדווקא נבחרי הציבור החרדי יהיו שם לשמש כמגן אנושי מפני אותם גזירות עליהם נתניהו דיבר ערב הבחירות.

בסופו של יום הציבור החרדי יוצא חזק ומחוזק ממערכת הבחירות לכנסת ה-19 והנתונים מדברים בעד עצמם כמות המצביעים לש"ס לכנסת ה 19 עומדת על 324,315 ואילו בכנסת ה-18 הצביעו 286,300 איש מדובר בעליה הן בש"ס והן ביהדות התורה.

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

למי איכפת כמה מצביעים יש, העיקר זה כמה מנדטים יצאו מהם..

הציבור החרדי בצרות לאחר שהמפלגה הגדולה בישראל (הליכוד הוא מחולק) הוקמה על מנת להילחם בהם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו