אפקט הגזירות הכלכליות | ביטול בתי הדין לעבודה

ההסתדרות: "הכרזת מלחמה על החברה" | להחלטה שותפים מנכ"ל משרד ראש הממשלה ובכירים באוצר

"ההסתדרות לא תאפשר לפגוע ולו בשקל בודד בכספי העובדים, ותיאבק עד חורמה בכל האמצעים העומדים לרשותה בכל ניסיון לפגיעה בעובדים .בתי הדין לעבודה הם חלק בלתי נפרד ממערכת המשפט האמונה על שלטון החוק והדמוקרטיה. כל פגיעה במוסד הזה משמעותה פגיעה חמורה בדמוקרטיה, בשלטון החוק וביחסי העבודה בישראל, ולא ניתן לכך יד." כך הגיב יו"ר ההסתדרות עופר עיני על הכוונה לבטל את בתי הדין לדיני עבודה.

קרא עוד:

[postim]

אמש (ג) נחשף כי קיצוץ רוחבי בתקציב המדינה יוביל , להעלאת מסים, לביטול בתי הדין לעבודה ואיסור שביתת שירותים חיוניים – ההצעות האלו גובשו במסגרת עבודת צוות בה שותפים בכירי האוצר ומנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, הפועל בחודשים האחרונים לגיבוש דרכים להתמודד עם הגירעון ולגיבוש תקציב המדינה הבא.

בכירים במשרד האוצר טענו כי קיימת אף כוונה של הממשלה לבטל את הפעימה האחרונה של הסכם השכר הקיבוצי האחרון שהושג בין האוצר לבין ההסתדרות. עורכי דין רבים אמרו לאתר JDN כי "מדובר בהחלטה אומללה", עו"ד פסח שטיין המתמחה בדיני עבודה אמר :"יש הרבה מה לשפר את המערכת אולם קיצוץ שכזה יגרום לתעשיית הכסף השחור לפרוח" עו"ד שטיין הוסיף "בתי הדין לדיני עבודה הם המגן של העובד בישראל".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו