לפיד אצל פרס: ממליץ על נתניהו

יו"ר יש עתיד - יאיר לפיד אצל הנשיא: "ממליץ על נתניהו אבל לא בהכרח שאכנס לקואליציה" | היום הראשון לטקס במשכן הנשיא בירושלים, ראשי המפלגות הגדולות עלו ובאו להמליץ על נתניהו | פרס הזכיר נשכחות מימי בן גוריון ודיין.

שבוע ויום לאחר הבחירות לכנסת ה-19, קיבל הערב (רביעי) נשיא המדינה שמעון פרס את תוצאותיהן הרשמיות מיו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליקים רובינשטיין, בטקס שנערך בבית הנשיא בירושלים. מיד לאחר מכן החל פרס בסבב התייעצויות עם סיעות הכנסת.

קרא עוד:

[postim]

בתחילה הגיעו לבית הנשיא אנשי מפלגת הליכוד-ביתנו, השרים גדעון סער וגלעד ארדן וצמרת הליכוד. סער פתח בדברים ואמר: "תוצאות הבחירות ברורות. יש רק מועמד אחד שיכול להרכיב ממשלה. זה בנימין נתניהו, ועליו נמליץ". סער הוסיף כי, "הרשימה המאוחדת של הליכוד וישראל ביתנו היא הרשימה הגדולה בכנסת בפער ניכר. יש להקים ממשלה רחבה ויציבה ככל הניתן על מנת להתמודד עם האתגרים הניצבים בפני מדינת ישראל".

אחריהם הגיע מחויט ומרוגש יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד וצמרת המפלגה, לפיד הודיע כי יתמוך בבנימין נתניהו כראש הממשלה הבא. "במצע 'יש עתיד' כתוב שראש המפלגה הגדולה ביותר יהיה ראש ממשלה. לכן נמליץ על בנימין נתניהו להרכיב את הממשלה. אנחנו רוצים לא לנצל הזדמנויות, אלא להתנהג באופן בהיר", אמר לפיד.

בהכרח קשר בין ההמלצה על נתניהו לתפקיד ראש הממשלה לבין החלטות המפלגה בהמשך. "זה שהמלצנו על נתניהו לא אומר בהכרח שנשב בקואליציה", אמר לפיד במסיבת עיתונאים לאחר פגישתו עם פרס. "אומרים לי להנמיך ציפיות. אני לא רוצה להנמיך, אלא להגביה ציפיות. גם אם זה ייקח זמן, ננצח בזכות בקרב על אופייה של מדינת ישראל".

מוקדם יותר החמיא נשיא המדינה ללפיד על הישגו בבחירות לכנסת. "ניסיתי גם כן לעשות מפלגה עם משה דיין ובן גוריון, ויצאנו בשן ועין עם 12 מנדטים. ההישג שלכם יוצא דופן", אמר פרס ללפיד. "ניסיתם להציג אלטרנטיבה שאני מאוד מעריך. זה מראה שיש לנו עתיד ולא רק עבר".

מחר ב-9:00 יגיעו לבית הנשיא נציגי מפלגות העבודה, הבית היהודי, ש"ס ויהדות התורה, והחל מ-15:20 יגיעו נציגי התנועה, מרצ, רע"מ-תע"ל, בל"ד וקדימה.

נציגי הסיעות השונות ישמיעו בפני הנשיא פרס את המלצותיהן על המועמד שלדעתם צריך להרכיב את הממשלה הבאה. אחרי סבב ההתייעצויות עם הסיעות, יכריז פרס באופן רשמי על חבר הכנסת שעליו הוא מטיל את מלאכת הרכבת הממשלה, ומאותו הרגע יינתנו לו 28 ימים להרכיב ממשלה חדשה. בתום 28 הימים, יוכל הנשיא להעניק למועמד לתפקיד ראש הממשלה ארכה של 14 ימים נוספים.

השופט רובינשטיין התייחס לאחוזי הצבעה בבחירות ואמר כי ועדת הבחירות קיוותה להגיע ל-70% הצבעה, אך ציין כי גם שיעור ההצבעה הסופי שעמד על כ-68% הוא "בסדר גמור".

רובינשטיין התייחס גם לנושא תעמולת הבחירות, ואמר כי "יש מקום לחשוב על שינויים בחוק דרכי תעמולה שחוקק ב-1959. תמיד אחרי הבחירות עוזבים את הסוגיה. אולי הפעם החוק ישונה. אני רוצה להדליק נורות אדומות אל מול גילויי הגזענות שנתקלנו בהם במהלך מערכת הבחירות".

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
1 תגובה
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

פעם בארבע שנים נותנים לנשיא קצת תעסוקה!

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו