היועץ המשפטי של הכנסת לחכלי"ם:" אל תציינו את היותכם חברי כנסת לשעבר"

עו"ד אייל ינון היועץ המשפטי של הכנסת בהוראה לחברי הכנסת לשעבר אל תציינו את היותכם חכ"ל בעסק או במקצוע | מותר לציין את העובדה בקורות חיים או בספרים והרצאות | מיפר החוק צפוי לעונש מאסר או קנס

הכנסת ה-19 פלטה כ-56 חברי כנסת החוצה רבים מהם בעלי רשיון עריכת דין ואנשי עסקים. אלא שדווקא בימים האחרונים משגר היועץ המשפטי של הכנסת עו"ד אייל ינון, הוראה לח"כים פורשים לפיה: "על השרים, סגניהם, וחברי הכנסת הפורשים נאסר לכתוב בכל עניין הכרוך בעסקו או במקצועו את עובדת היותם שרים, סגני שרים וחברי כנסת לשעבר". במכתב לחברי הכנסת הפורשים מוסיף ינון:" מי שיעבור על החוק צפוי לשנתיים מאסר או לקנס, או לשני העונשים גם יחד".

קרא עוד:

[postim]

ינון ציטט את חוק חסינות חברי הכנסת, והדגיש כי "אין לעשות שימוש בתואר חבר כנסת, או חבר כנסת לשעבר, או בסמל הכנסת על גבי נייר מכתבים מקצועי, כרטיס ביקור, מעטפות דואר ועוד. בנוסף, ראוי שלא לעשות שימוש בתואר 'חבר כנסת לשעבר', בפנייה לרשויות בעניינים אישים. עם זאת, אין מניעה לציין את עובדת הכהונה בכנסת בקורות חיים, בהרצאות ובספרים".

ינון הוסיף שהחוק אוסר על חבר כנסת פורש לפעול כלוביסט במשך שנה מפרישתו. בהגדרה נכללים גם חברי כנסת שהם עורכי דין המייצגים חברות וגופים. לאחר שנה יחויב ח"כ לשעבר המבקש לבצע פעילות לובינג לקבל היתר כניסה לכנסת כלוביסט.

נזכיר חברי הכנסת שפורשים יקבלו את הפנסיה שלהם רק בגיל 67 לגברים ו65 לנשים, את הפנסיה מהכנסת יקבלו רק ביחס לכמות השנים בה כיהנו כחברי כנסת. אולם משעה שפרשו הם עדיין מחזקים בתעודה של חבר כנסת לשעבר המקנה להם כינסה לטרקלין המלך דוד בשדה התעופה. את הדרכון הדיפלומטי הם מחוייבים להחזיר בתום השירות שלהם בכנסת.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו