הטענה: לבני מפנה עורף לבוחרים | דרעי עושה נפשות במפלגת העבודה

לבני: לא הפרתי הבטחותיי לבוחרים | דרעי מפעיל לחצים על מפלגת העבודה | המערכת הפוליטית גועשת: לבני הודפת את הביקורת. במקביל דרעי מנהל מגעים עם יחימוביץ'.

יממה לאחר הצטרפותה של יו"ר התנועה, ציפי לבני, לקואליציה של נתניהו היא מוצאת את עצמה מותקפת מכל עבר על כניסת מפלגתה לקואליציה.

 

קרא עוד:

[posim]

הבוקר (ד'), בריאיון לגלי צה"ל, לבני מבהירה כי לא הפרה את הבטחותיה לבוחריה. לדבריה, "האמירות שלי תוך כדי קמפיין היו שהמדיניות שהממשלה הובילה ארבע שנים היא מדיניות לא נכונה. האמירות שלי היו שאני אלחם על קידום התהליך המדיני. האמירות שלי בקמפיין היו שאני אחליט אם להיות בממשלה או לא, לפי ההבנה שלי של איפה אני יכולה לקדם טוב יותר את התהליך המדיני, וכך פעלתי".

"הסיכום בינינו אומר שבוודאי שנתניהו הוא ראש הממשלה, אבל שהמדיניות שלו היא גם אותה מדיניות שהוא דיבר עליה בנאום בר אילן, ושאני אוכל להיות זאת שמייצגת את עמדת ישראל בחדר המשא ומתן, ומשם לעשות את מה שאני רוצה לעשות ויודעת לעשות," אמרה לבני.

בליכוד מבהירים כי ההצעה שהונחה לבנט עדיין מונחת על שולחן, "הונחה בפני הבית היהודי הצעה להיות השותפה הראשונה שלנו, אבל הם נצמדים לברית עם לפיד שתמך נמרצות בהתנתקות".

לעומת זאת, במפלגות החרדיות מעריכים שלא תושג הסכמה לפני חג הפורים, בתחילת השבוע הבא. ישנה התקדמות, אך גדולי ישראל צריכים לעבור על מתווה קנדל ולהכריע, עדיין לא הושגה פריצת דרך.

במקביל ח"כ אריה דרעי, מראשי ש"ס, פועל מאחורי הקלעים להכניס לממשלה את מפלגת העבודה. בימים האחרונים נפגש דרעי עם עופר עיני ועם בכירים נוספים בעבודה, במטרה להפעיל מכבש לחצים על יחימוביץ' שלעת עתה מסרבת להיכנס לקואליציה. עם זאת, לא הביעה ביקורת כנגד לבני שחתמה הסכם קואליציוני חרף הבטחותיה לפני הבחירות שלא תיכנס לממשלה עם נתניהו.

השר אלי ישי, מראשי ש"ס, העריך שנתניהו יקים ממשלה למרות הקשיים במגעים עם הבית היהודי, בין היתר באמצעות כניסתן של ש"ס, יהדות התורה וקדימה. "זה נכון שהציעו די חזק וזה נראה לכאורה בלתי אפשרי, אבל בסופו של דבר זה אפשרי – כי צריך להרכיב ממשלה ולהקים קואליציה," אמר ישי, "נתניהו יתקדם איתנו ועם יהדות התורה, אני מניח שהוא יתקדם עם מופז, גם פה אני מעריך שזה ייגמר יחסית מהר".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו