מסתמן: לקראת הסכם קואליציוני עם הבית היהודי ויש עתיד | החרדים כאופציה

גורמים בליכוד: אם בשבוע הבא יתקדמו המגעים עם יש עתיד נחתום על הסכם | בכירים בליכוד לוחצים על נתניהו לנטוש את החרדים.

התקדמותה של יש עתיד לקראת הקואליציה של נתניהו מבשילה לכדי הסכם קואליציוני תוך סגירת הנושאים העומדים במחלוקת. בכירים בליכוד מסרו ל'מעריב', "בהנחה שהמו"מ ימשיך כפי שהתנהל עד כה – החתימה על ההסכמים הקואליציוניים צפויה להתקיים כבר במהלך השבוע הבא."

קרא עוד:

[postim]

בליכוד הוסיפו כי המתווה המתגבש בנושא השוויון בנטל נמצא על סף סיכום, וכי השאיפה היא להגיע להסכמה מוחלטת בנושא כבר בתחילת השבוע הבא.

המתווה שעליו הוסכם – גיל הגיוס 21, וכן יוטלו סנקציות על מוסדות התורה לשירות הצבאי או האזרחי, למעט מי שייכללו במכסת הלומדים אשר ימשיכו ליהנות מהקצבאות. עם זאת, בליכוד שוקלים את האפשרות, אם המו"מ לא יתקדם גם בימים הקרובים, לחתום על הסכם קואליציוני עם הסיעות החרדיות, כדי להציב עובדות בשטח ולאפשר לבית היהודי לשכנע את לפיד להיכנס או לשבור את הברית עמו ולהיכנס לבד.

במקביל שרים וח"כים בכירים בליכוד לוחצים על נתניהו לקבל באופן סופי את הברית בין בנט ללפיד, ולוותר על החרדים לפחות בשלב הראשון. הדברים נאמרו בשיחות סגורות על ידי השרים גלעד ארדן וישראל כץ וח"כ זאב אלקין. בשיחות עם נתניהו המליצו המקורבים לחתור לסיכום מהיר עם הבית היהודי ויש עתיד, ולהשאיר להמשך הדרך את האפשרות לצרף את המפלגות החרדיות.

בבית היהודי דרשו מנציגי הליכוד לצרף את אנשי יש עתיד למגעים, וכי ייפגשו עמם לאחר שבועיים של נתק.

ביש עתיד אמרו "נתניהו לא הבין שאנחנו מחפשים שותפות ארוכת טווח. אנחנו רוצים ממשלה לארבע וחצי שנים. אנחנו לא שיחקנו משחקים, ומיד בהתחלה הודענו שאין שום סיכוי לגוש חוסם, ושאנחנו ממליצים על נתניהו בפני הנשיא".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו