ההערכות במועצה המקומית 'רכסים' לחודשי החורף הסוערים הוכיחה את עצמה

הרב דן כהן ראש מועצת רכסים: "בחודשים האחרונים ביצענו עבודות תחזוק בקווי הביוב והניקוז על מנת למנוע הצפות בישוב"

מזג האוויר הסוער שפקד את הארץ מספר פעמים במהלך החודשים האחרונים, גרם לנזקים גדולים בעשרות ערים. על פי ההערכות, למעלה מרבע מיליארד שקלים נדרשים לתיקון מערכות כבישים, ביוב, מים וחשמל. נזקים קשים נגרמו גם לתחנות אוטובוסים. על פי המסתמן, יהיה צורך לבצע תיקונים ושיפוצים בעשרות כבישים, בעיקר בגליל, בבקעת הירדן באזור ים המלח ובנגב.

קרא עוד:

[postim]

במועצה המקומית רכסים כמעט ולא יהיו נזקים וזאת הודות להערכות מבעוד מועד. בתחילת חודשי החורף כינס הרב דן כהן ראש מועצת רכסים, ישיבת עבודה יחד עם כל מנהלי האגפים על מנת להיערך לחורף ולמזג האוויר הסוער שעתיד להתרחש. במהלך הישיבה, עדכנו כל מנהלי האגפים איך הם בתפקידם נערכים לחורף ולכל התרחישים האפשריים. אחת ההחלטות בישיבת העבודה הייתה לבצע עבודות תחזוק בקווי הביוב והניקוז בעלות מאות אלפי שקלים על מנת למנוע הצפות בישוב. ואכן, בחודשים האחרונים, בוצעו פתיחות תעלות ניקוז בכל הישוב ושטיפתם. הרב דן כהן, ראש המועצה: "ההערכות המוקדמת במועצה לחורף ולמזג האוויר הסוער הוכיחה את עצמה ובכך למעשה נמנעו הצפות ושיטפונות. נתקלנו בחודשים האחרונים בערים שניזקו קשות, בטוחני שישנם מספר ערים שאם היו נערכים כראוי מבעוד מועד לחורף ולמזג האוויר הסוער, היו יכולים למנוע את הנזקים שראינו".

בתוך כך, ראשי רשויות רבים שבים וקוראים להוזיל את מחירי המים וזאת לנוכח גשמי הברכה הרבים. על פי נתוני רשות המים, מפלס הכנרת צפוי לעלות ב-30 ס"מ נוספים בשבועות הקרובים. עם זאת, מחירי המים לצרכנים הביתיים עלו בתחילת השנה ב-2.8%. ברשות המים טוענים מאידך, כי מי שקיווה כי עליית מפלס הכנרת, הגשמים העזים והזרימה המוגברת בנחלים יביאו לירידה במחירי המים בישראל צפוי להתאכזב. "אין קשר בין כמות הגשם למחיר המים", מסביר מנהל הרשות, אלכסנדר קושניר. "משק המים כיום שונה ממה שהתרגלנו. פעם היו את הכנרת והמוביל הארצי. כיום, את חצי מהמים אנחנו מייצרים. זה מפעל לאומי לייצור מים, שמשתמש גם במי גשמים".

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו