הפיוס עם טורקיה | נתניהו מסביר – ליברמן תוקף

ראש הממשלה בנימין נתניהו הסביר עם צאת השבת את המהלך שהוביל לפיוס עם טורקיה | שר הבטחון משה (בוגי) יעלון בירך את המהלך ואילו יו"ר ועדת חוץ ובטחון - ח"כ אביגדור ליברמן תקף את המהלך ואמר כי מדובר בשגיאה חמורה.

החלטתו של ראש הממשלה נתניהו לשים קץ לנתק בין טורקיה לישראל מעוררת תגובות רבות במערכת הפוליטי.

קרא עוד:

[postim]

ראש הממשלה בנימין נתניהו הסביר הערב (מוצ"ש) בדף הפייסבוק שלו את הנסיבות שהובילו להתנצלות בפני טורקיה: "אחרי שבוע עמוס מאוד שהתחיל בהשבעת הממשלה החדשה והסתיים בביקורו של נשיא ארה"ב ברק אובמה ניצלתי את השבת למנוחה טובה", כותב נתניהו .

"לפני כניסת השבת שוחחתי עם ראש ממשלת טורקיה. אחרי שלוש שנים של נתק ביחסי ישראל-תורכיה החלטתי שזה הזמן לשקם אותם. המציאות המשתנה סביבנו מחייבת אותנו כל הזמן לבחון מחדש את מערכת היחסים שלנו עם המדינות באזור. בשלוש השנים האחרונות עשתה מדינת ישראל מספר ניסיונות להביא לסיום הנתק בינינו לבין טורקיה".

"העובדה שבסוריה המשבר מחריף מרגע לרגע היתה שיקול מרכזי בעיניי". כותב נתניהו ומנמק "סוריה מתפוררת, ומאגרי הנשק העצומים והמתקדמים בתוכה מתחילים ליפול לידי גורמים שונים. הסכנה הגדולה היא נפילת מצבורי הנשק הכימי בידי ארגוני טרור. המציאות בסוריה, שכוללת בין השאר התבססות של גורמי ג'יהאד עולמי על גבולנו בגולן, מייצרת אתגרים גדולים למערכת הביטחון שלנו. אנו עוקבים אחרי הנעשה שם וערוכים להגיב בהתאם".

"חשוב שתורכיה וישראל שגובלות עם סוריה יוכלו לתקשר זו עם זו, והדבר רצוי גם מול אתגרים אזוריים נוספים. בנוסף ביקורו של נשיא ארה"ב אובמה יחד עם מזכיר המדינה קרי יצרו הזדמנות מדינית לסיום המשבר. לכן, לקראת סיום ביקורו של הנשיא האמריקני החלטתי להתקשר לראש ממשלת תורכיה כדי להביא לפתרון המשבר ולתיקון היחסים בין המדינות".

יו"ר ועדת החוץ והביטחון ח"כ אביגדור ליברמן תקף את המהלך ואמר בתגובה "ההתנצלות של מדינת ישראל על פעילותם של חיילי צה"ל נגד ארגון טרור היא שגיאה חמורה".

שר הביטחון משה (בוגי) יעלון הגיב גם הוא לדבר הפיוס ואמר כי הוא מחזק את ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, "ראש הממשלה נתניהו קיבל החלטה אחראית, וההסדר שהוביל עם טורקיה אינו עומד בסתירה עם העמידה על עקרונותינו בשלוש השנים האחרונות. ההתפתחויות האזוריות והמעורבות האמריקנית אפשרו את יישוב המשבר. מדובר באינטרס משותף הן של ישראל והן של טורקיה", דברי יעלון .

0 0 הצבעות
דירוג הכתבה
2 תגובות
ישנות
חדשות המדורגות ביותר
Inline Feedbacks
הצגת כל התגובות

ליברמן ונתניהו סיכמו שהאחד יתנצל והשני יתקוף

כמובן

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו