הברית בין יש עתיד והבית היהודי נסגרה לפני הבחירות

גורמים ביש עתיד: הברית בין לפיד לבנט התגבשה לפני הבחירות | במפלגות החרדיות טוענים כי דרעי טירפד מהלך לחיבור עם הבית היהודי מכיוון שחשש מתגובת נתניהו.

הבוקר נחשף במעריב: הברית בין יו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד, ויו"ר 'הבית היהודי', נפתלי בנט, התגבשה עוד כבר שלושה שבועות עוד לפני הבחירות.

קרא עוד:

[postim]

גורמים בכירים בשתי המפלגות אישרו את הידיעה.

בבית היהודי טענו בתוקף כי ראש הממשלה בנימין נתניהו היה מעוניין להותיר את בנט מחוץ לממשלה בשל איבתו של נתניהו ורעייתו שרה לנפתלי בנט שכיהן כראש לשכתו בעבר, ולפיכך נאלץ בנט לפנות לברית עם לפיד.

על פי 'מעריב' המגעים בין שתי המפלגות התנהלו בחשאיות. ערוץ שיחות אחד הובל על ידי מקורבו של בנט ויועצו, שלום שלמה. הערוץ השני התנהל בין חברי הרשימה הדתיים במפלגת יש עתיד לבין חברי הבית היהודי.

בשעה שלפיד קיים מגעים חשאים עם בנט כינה לפיד את מפלגתו של בנט "מפלגת ימין קיצוני". בנט, לא טמן ידו בצלחת , ודיבר בגנותו. מאחורי הקלעים התקיימו מגעים להקמת הברית החדשה.

למרות זאת גורמים בבית היהודי, בליכוד וביהדות התורה האשימו דווקא את ח"כ אריה דרעי בטענה שהוא הגורם שמנע אפשרות ליצירת ברית בין הבית היהודי ובין המפלגות החרדיות.

לדבריהם, נוצר מהלך להביא לחיבור בין המפלגות החרדיות לבית היהודי אך דרעי היה זה שטרפד את המהלכים ולא רצה לפעול בניגוד לדעתו של נתניהו. דרעי, עצמו מכחיש מכל וכל וטוען כי לא היו דברים מעולם.

מה ברצונך לחפש?

נתקלתם בחדשה מרעישה? ידיעה מעניינת מוזמנים לספר לנו